lördag 2 juli 2011

Astrid Cup

Jocke och nydöpta Sune kom och hämtade mig imorse för en dag med Discgolf på skutberget här utanför Karlstad. Skövdeborna Jesper och Martin var redan på plats och vi gav oss ut på första rundan av Astrid Cup :)


Mycket hedrande att få en cup uppkallad efter sig ;) Jag vågade inte vara med och kasta med proffsen utan jag stod för protokollförandet. Har dock beställt grejer -så snart ska jag börja kasta "på riktigt"... 


Jespers disc blev uppäten av enen (eller en en :P ) :) Men han lyckades ändå gå segrande ur cupen:


Slog inga hastighetsrekord direkt... 3 km (en runda) tog nästan 2,5 timme :) En fästing och massa myggbett senare ligger jag nu seg på soffan med svullna ben. Dock gött att vara ute! Regnet passade på att komma under matpausen så det störde inte alls. 

Har aldrig varit till Skutberget tidigare -var ju riktigt bra ställe med badplats, löparbana, träningsredskap med mera. Får bli fler turer! :)

Inga kommentarer: