fredag 29 juli 2011

Kolmården

När ryktet nådde mig att det var Kolmårdsdags för Kim och co så bjöd jag in mig själv lite fint :P En sommar utan Kolmården är väl ingen sommar?! ;) Jag fick med mig Kim i bilen och till tonerna av Eric Saade åkte vi mot Östergötland.


Vet inte om det kanske var vi äldre som var mest intresserade av djuren för det verkade som att lekparken var det mest populära för den yngre generationen :P


Det var riktigt varmt ute vilket även visade sig på djuren. De låt mest still i skuggan men både björn och älg underhöll med att vara i vattnet och simma istället.


Vi köade i långa 50 minuter för att få åka med årets nya attraktion: Linbanan över safariparken. Mycket bättre linbanesträckning än den tidigare men hua så högt det var där i början... :S


De där delfinerna går ju fäen inte att få bra kort på... Sur...

Verkar som att  kamelen Camillass har lärt familjen + vänner hur man ställer upp för lagfoto :)


Så skulle det såklart has godis. Snygga de blev :)


Men ajaj, vi skulle gått till Bamse först så hade de fått lära sig att snask är snusk!!! :P


Alla bilderna hittar ni här. Bra tripp! Men nästa gång ska det bli tropicariet (som jag springer igenom utan att titta!) och aquarium också!

2 kommentarer:

Lilian sa...

Kolmården, det är grejer det!
Fint av dig att bjuda in dig själv lite fint. Sånt gillar jag!

Lagfotot är grymt! Rutinerade djur det där.

Ass sa...

Blir man inte inbjuden så får man bjuda in sig själv :)