söndag 10 juli 2011

Sonisphere

Alla bilderna hittar ni här :)

Enligt eniro borde det ta 3 timmar de 22 milen från Hjortkvarn till Globen. De första 6 milen tog 1 timma och 20 minuter...

Jag är hungrig
Jag är kissnödig
Jag behöver till apoteket
Jag kör extra varv i rondellen för att försöka komma ikapp bilen som kör efter mig...

Ja, det är saker som tar tid ;)

Andra kissepausen
Att sen missa ett vägskäl i Stockholm och passera hela stan -ja det hjälpte väl inte direkt till tidsmässigt...

Mer än 4 timmar senare checkade vi in på vårt familjerum som dock saknade en sovplats. De andra fortsatte öla men själv höll jag mig till att dricka osynliga hallon. Hur plockar man dom? :-O

Jag är en festis!
Utanför fönstret hade vi massa super mario-flaggstänger! Min utmaning för kvällen skulle alltså bli att hålla alla borta ifrån att försöka hoppa till dom :S

2000 poäng?
Efter att vi putsat skorna (så att vi var redo för kalas) så begav vi oss mot området. Men först lite hissåkning: 


Samma målsättning som alltid!!! Samma utfall som vanligt... Ingen klarade det :(

Väl inne på området försökte Crom ta en bild på mig och Jocke i våra nya tröjor.

Snygga va?
Robin var lite bättre :)

Kid blev bra på bilden också...
Stekte i solen och inväntade In Flames men jag missade att kolla tiden så jag kunde inte komma så långt fram som jag ville och hann dessutom inte gå på toaletten innan de körde igång :S Inte kul att stå och hoppa kissnödig... MEN vad gör väl det när man får se In Flames :)

Passade på när händerna var nere
Synd att de inte körde mer från nya skivan -den bara växer och växer för mig. Alla måste lyssna ;)

Sen gick de andra in i sitt "det går inte att prata med dom längre"-läge. Så då knatade jag runt lite själv och lyssnade på mustasch. Bra bra! :)

Jag har inte varit övertygad om slipknots "storhet" tidigare. Det är lite för mycket vrål för mig. Men live -vilken show! Bra tryck :) I like!! :D Jag vill också ha en clownmask och ett gungande trumset som jag kan löpa amok på :D

Crom och Jocke var sen de som orkade längst och trillade in sist i vårt familjerum. De hade dock lyckats supa bort melodin på trippeln -hur nu det är möjligt :D Crom tog genast sikte på den sista sängplatsen och la sig där med kläderna på för att hinna först och stackar Jocke försökte sova mellan oss. Inte det lättaste när sängarna bara gled isär :D Han försökte då ligga som en hund nere vid mina fötter och försökte desperat hålla sig kvar i mina ben för att inte åka ner igen :) Tillslut gav han upp och intog golvet:

Ingen plånbok här :S
Ser redan fram emot nästa år! :)

1 kommentar:

Lilian sa...

Super Mario och du! ;)

Härligt inlägg -som alltid!

/L.