söndag 20 juni 2010

Sommerfest and beyond

Så där ja! 1,5 liter oboy, flottig mat och 3 toalettbesök senare känner jag mig redo att rapportera om helgen. Jag är helt mördbultad, blåslagen, rispad, övertrött och lite trasig -men har haft så grymt skoj :D

Alla historier blir ju bättre med bilder till, men eftersom vi har en ny policy på jobbet att inga bilder får publiceras någonstans så får jag njuta av den dokumentationen själv på datorn... Behöver kanske inte säga vad jag tycker om en sån policy (igen)... :S

Vi åkte i alla fall ut till en ö här utanför Larvik för festligheter. Det blev tävlingar, grillning, "disco", landskamp, nattbad, bål -ja allt så där som det brukar :)

Vi var några som tyckte att det var alltför tråkigt att sitta och prata efter maten så vi körde dansgolv ute istället. Eller dans och dans... Härjgolv :) Falsksång och okontrollerade rörelser är nog bättre beskrivet :P


Tar en chansning på att Lina och Lisa är okej att jag lägger ut denna :)

Runt midnatt var det dags för landskamp i fotboll på den "något oklippta" planen. Stora tuvor överallt... Men men, det hör till :) Sverige piskade i alla fall upp Norge med 15-11. Mycket viktig match och jag offrade mig ordentligt.


Det är svårt att få blåmärken att synas bra på bild alltså :S
Men det är blått/rött och skrapat hela vägen...

Har även problem med en svullen armbåge som gör ont när man försöker lyfta saker eller böja den. Sen domnar armen bort från armbågen och ner till handen lite till och från... Tror dock inte det är fotbollsrelaterat utan något nytt jag ådrog mig igår :S Känns så där...

När väl fotbollen var vunnen så skulle det ju såklart(?) badas... Brrrrrrrrrrr... Men när man väl kommit i så var det skönare i vattnet än på land. Blev sittandes med Samuel vid bålen till halv sex då vi kom fram till att det nog var dags att lägga sig... "Det är ju en dag imorgon också"

När sen mobilen ringde klockan 9 var jag väl inte överdrivet sugen på att gå och laga frukost till 40-50 pers... Som tur är erbjöd sig Lisa att hjälpa till i mitt ställe så jag behövde bara kolla på :D

-------------------

Väl hemma igen så var det lekstuga :) Fick nämligen en iPhone i fredags så det var ju dags att fixa med den :) Det gick väl så där alltså... Men nu tror jag att jag har fått koll på lite i alla fall :)

-------------------

Helgen tog ju inte slut där, utan en billast med svenskar stannade kvar till idag, så det blev ju att dricka rester igår. Vill ju inte kasta ;) Tänk er hur kul man tycka saker är när man är trött... Lägg där till alkohol... Så förstår ni hur jäkla kul det blev igår :D

Kvällens låt blev: We no speak americano -som vi även utvecklade med en egen dans :D Jag börjar få en aning om vilken låt som blir årets låt på sommerbandyn.... :D Vare sig folk vill eller inte... :P


Man måste inte dansa i soffan, men det gör det hela lite bättre ;)


Lisa verkar dock ha lite problem med balansen...

Vi hann även med att göra en egen variant på vuxenfilm innan utgång :D Vilka ideér...

-------------------

Idag har jag lekt vidare med min nya lur. Borde köpa ett skal eller något skydd. Några tips? Vad vill jag ha för apps?

Lisa och Claes laddade ner en vuvuzela-app som inte ligger högt upp på min önskelista... Vad folk hittar på mycket skit alltså...

2 kommentarer:

Claes sa...

Om jag minns rätt så har även du appen installerad nu för tiden....

Ass sa...

Jag tog bort den... (La till en annan bättre :P )