måndag 3 maj 2010

Utlänning

Vilket land jag än vänder mig till nu så ser de mig som utlänning :S

Några exempel:

Jag får inte spela på svenska spel -för jag är inte skriven i Sverige. Räcker alltså inte att vara svensk medborgare.

Svenska skatteåterbäringen: Den kommer i december -just för att jag utvandrat...

Norska skatteåterbäringen: Kommer något senare än för alla norska medborgare -just för att jag invandrat...

Håller på att fixa iordning på min bil och tänkte dela upp kostnaden på flera månader -för det blir inte gratis :S Men i Norge får jag inte det -för jag måste ha bott här i 4 år innan jag får det... I Sverige säger de: Nej, du har ingen inkomst, så det går inte!

Kollar på svensk bil igen -men då kan jag inte kolla upp vad försäkringen skulle gå på -för jag är inte skriven i Sverige...

Har inte ens börjat fundera på det här med köpa lägenhet... Då kommer väl: Du har ingen inkomst -igen :S

SUCK!!!

Inga kommentarer: