måndag 22 september 2014

Inte höst än

Enligt kalendern så är det ju höst nu. Då borde man kunna dra upp feta höstgäddor!? Värt ett försök i alla fall, så mot hamnen galet tidigt i lördags morse.


Hade såklart med den nya tjusiga skogshuggarmössan :P Var dock inte riktigt så kallt än att den behövdes, så den åkte ganska snabbt av.


Jag har ju vunnit i stort sett alla tävlingar den senaste tiden: först, störst, flest och betesfighten. Det märktes direkt att Elis nu tänkte göra allt för att inte förlora. Hur? Jo han kopierade mitt betesval! Jäkla copycat!


Jag hade sagt att jag skulle starta som sist och för att matcha detta valde han istället för min gamla gul/svarta westinjätte en gul/orange i samma modell. Min Salmo Skinner matchades av en Grandma med sin liknande firetiger-färg. Sist tog även han en platypus men i annan färg.

Aja, är det så han vill vinna, så game on! :P Då skulle jag ju i alla fall ha något att skylla på om jag mot förmodan skulle förlora ;)


Solen gick upp när vi åkte ut.


Det var i stort sett vindstilla, något som jag som lätt blir åksjuk uppskattade.


Riktigt härligt ljus där på morgonen, så jag tyckte det passade med en "jag är trött men har roligt (för jag gapar)"-selfie :P


Vädret var inte höstligt, snarare somrigt och vi kunde sitta och njuta av solen i båten. Flytoverallen kunde snart åka av ihop med ett lager långärmad tröja, stövlar och mössa. Jag låg i fören och sov i flera omgångar i den värmande solen. Ofantligt avkopplande!


Fiskmässigt var det tyvärr också rätt somrigt. Höstgäddorna var med andra ord inte hemma och jag skulle tro att detta var den största av våra 5 minigäddor. Än så länge för varmt i vattnet :S


Elis har det lite enklare än jag när det gäller att släppa ut betena. Jag måste ju stanna rullarna på jämna tal -annars går det ju inte! Det förstår väl alla?! :S


Trodde först att Elis skulle vara romantisk när han visade sin smörgås och sa "Titta jag har gjort ett hjärta för att jag älskar", men han följde upp det med "baconost" :D Tur det, för jag är inte så bra på att ta alltför romantiska saker :P Han älskar sitt bacon Mr Fläsk :)


Hade sällskap av räddningstjänsten en stor del av dagen. De verkade vara ute på någon bogseringsövning eller något.


Avslutade dagen med att sätta fast mitt favoritdrag (den gul/svarta westinjätten) i en stock, men efter några dramatiska minuter fyllda av ångest kunde jag få loss den igen. Skönt värre!

Tävlingen då? Elis vann allt... Så att kopiera var visst ett (bokstavligt) lyckat drag ;)

Men en sak kan vi ju konstatera: Det är inte riktigt höst än! Kalasväder och inga höstgäddor hemma.

Inga kommentarer: