lördag 13 september 2014

Huset, so far... Våning 1

Fick ett önskemål om att få se hur det ser ut här hemma nu, och den önskan vill jag ju såklart tillgodose. Det är ju dock roligare fall folk kommer hit och kikar, men det ska ju passa också, så det kanske innebär att man måste vänta... Ja och vad tycker vi om att vänta?! Inte alls... Bilder it is!

Hade faktiskt tänkt att lägga upp bilder när varje rum var "klart", men det verkar ta tid att göra det där sista... Så det får bli hur det ser ut än så länge istället :)

Så här ser det ut där man kommer in och jag vet vad ni tänker! Var är alla skor? :-O Lugn! Jag har inte kastat de övriga, de har fått egen plats i källaren :)


Fanns inga krokar att hänga upp lampor på i hallen så de har inte kommit längre än till hatthyllan... Börjar bli mörkt om kvällarna nu, så snart kanske de får komma upp :)

Det första man möts av i hallen är Ronny som hälsar gästerna välkomna... Tidigare hade jag planer om hur jag skulle lyckas övertala Elis att en uppstoppad grävling inte var något man ville ha i sitt hem, men nu har jag börjat gilla Ronny :) Det har gått så långt att jag tänkt att det även vore lite skoj att ha en uppstoppat bäver. Får se om jag hittar någon...


Vid hallen finns det ett litet badrum.


Med betoning på litet...


Svårfotat, men det har i alla fall ett badkar -det är det viktigaste! :)

Ser att jag putsat spegeln dåligt... Bortse från det är ni snälla ;)


Vidare kommer man in i köket. Vad ska man säga? Jag har köksö! Jag är glad :)


Lite mindre glad över att bänkskivan är svart, så här i efterhand. Jag säger bara: Katthår...


Men fint är det :) Tapeterna är på gränsen till för mycket för min smak, men jag gillar det ändå! När det händer saker på väggen behöver man inte heller ha lika mycket/många tavlor.

Skafferi förövrigt! En höjdare som slukar massa saker, så som återvinning och sånt som tar stor plats.


En annan grej jag verkligen gillar med köket är den belysta vitrinskåpsdelen. De förra ägarna lyckades riktigt bra med köket :) Man tackar!


Sista rummet på entrévåningen är husets största, vardagsrummet, som är resultatet av en utslagen vägg mellan två tidigare rum.


Täljstenskamin! Jag gillart :) Har smygeldat lite även fast det inte är så kyligt ute än, bara för att...

Ni kan väl även bortse från att klätterställningen passerat begreppet välanvänd?! Dags för en ny snart...


Gott om plats att kunna förlänga matbordet och få plats med mycket folk. Perfekt för spelhelger!


Rummet är som uppdelat i två med hjälp av två olika tapeter, så det blir än mer tydligt att det är en matsalsdel och en soffdel.


Gardiner är en sån där grej jag inte kommit till än men jag har planer på hur de ska se ut i alla fall. Plus att kuddfodralen ska bytas ut. Försöker få in mer färg, men det går långsamt för mig... Mer grönt är i alla fall planen. Tror det blir bra när väl tummen lossnar.

Jag har redan hunnit sova många timmar här :P Varför är det så skönt att somna på soffan jämfört med i sängen?


Mediadelen, med en av mina mest värdefulla ägodelar, mitt Nintendo 8-bit! :D


Ska man hitta en svaghet med vardagsrummet så får det väl vara att det blir lite långt mellan konsolen och soffan. Så för just Nintendot så räcker inte riktigt de gamla sladdarna till. Men det kan man överleva :P

I nästa inlägg tar vi oss uppför trappen...


Även vid trappen händer det mycket på väggarna, men eftersom det bara är halva (eftersom den andra halvan är panel) så blir det bra ändå. Ja och återigen, man slipper försöka placera ut tavlor, något som kan vara nog så klurigt vid trappen.

2 kommentarer:

Sandor sa...

Wow, vilket hus ni har köpt! Och köket är jättevackert!

Ass sa...

Ja köket är absolut en favorit :) Tack så mycket!