fredag 5 september 2014

Höstgädda

Jag och Elis inhandlade oss varsin westinare platypus häromdagen inför höstens gäddfiske. Frågan nu är ju vilken färg som är hetast... Elis har den gröna och min är den undre. Döpte min till Perry såklart efter näbbdjuret Perry :P


Söndagen var dock på grund av lördagens aktiviteter fasligt seg. Jag var inte alls så pigg när vi gav oss iväg med båten som jag kanske ger sken av på bilden.


Har förövrigt fått en ny flytväst av Baltic. Min första färgade av sig och tappade även färg :S Bra service av dom att skicka en ny plus att jag även fick behålla min gamla missfärgade. Den fungerar ju även om den inte är lika snygg. Perfekt att ha när man har gäster i båten, eller har en sambo som glömmer sin i andras bilar :P

Här har vi min tjusiga startuppställning som skulle visa sig vara vinnande.


Blev nämligen bara två fiskar och båda på mina drag. Först gjorde Perry så att jag tog ledningen i färg-tävlingen :)


Sen fick Elis dra en meterfisk på min andra westinare :)


Jag var nog inte vidare till sällskap där jag låg och mådde obra, men jag kunde i alla fall hjälpa till med styrningen av båten när det behövdes.

Fiskarna var dock sega. Det var lite för tidigt för höstfiske, men snart ska det nog dras upp fina gäddor igen :)

Inga kommentarer: