måndag 11 augusti 2014

Götlaborg

För några veckor sedan bestämde jag och Lisa att vi skulle hitta på något denna helg, men vi sköt på beslutet angående vad vi faktiskt skulle göra. Tidigare i veckan kom vi fram till att vi skulle åka och hälsa på Carro i Göteborg, men inte helt vad vi skulle ha för oss där. Det fick lösa sig när vi kom dit tänkte vi :) Skönt med en planlös plan :P

Självklart måste man ta en roadtrip-bild när man är iväg på resa! Denna bilden gick relativt bra att ta men när vi försökte ta en när vi satt närmare slutade det med att Lisa hade hela mobilen mitt i mitt synfält och det som blev på bilen var mest ett panikgarv :D Tur det var raksträcka och lite trafik på motorvägen.


Landade först hos Carro innan vi tog spårvagnen ner på stan för att gå på Avenyn. Det ska man nämligen göra om man är i Göteborg hade vi hört! Käkade mat och strosade runt. Gött!


Passerade Paddan och hoppade spontant på för en rundtur med guidning och numera har jag koll på massa bra saker, så som att deras kyrktupp på 19 kilo har vunnit en skönhetstävling 1986...


Trevligt att åka runt och bli guidade i alla fall och man får ju se flera sevärdheter på turen.


Ja och självklart blev det en Paddan-selfie också ;)


Pampiga båtar i Göteborgs båtmuseum Maritima. En annan gång går jag gärna ombord där och kikar runt. Känns som något jag borde lura med Magnus på...


Om jag förövrigt någon gång skaffar en egen båt så ska den heta M/S Röj :D :D :D

Jag tror inte det är lov att turista i Göteborg och inte ta en bild på läppstiftet, bäst jag sköter mig! :)


Spanade in statyer och var fasligt kulturella... I alla fall ser det så ut :)


Avslutade turen på stan med en fika i pampig miljö. Blev en fasligt lång fika eftersom regnet började ösa ner, men tillslut kunde vi ta oss hem.


Hem till några goda drinkar :) Tveksamt om jag varit hos Carro någon gång och inte druckit Baccardi Razz...


Men det blev inte för många! Dagen efter var planen nämligen att gå på Liseberg, och det vill man inte göra med tungt huvud! :S

Inga kommentarer: