måndag 2 november 2009

Höst bidde Vinter

Gick en höstpromenad från mor till bror tillbaka till mor (säkert 400 meter totalt ;) ) och spanade på löven i ravinen. Det var verkligen höst! Rött, gult, brunt -så där som det ska vara... Det var mysigt, men jag lyckades faktiskt hålla mig från att springa ner och sparka runt bland löven (mest för att jag var rädd för att trilla ner i ravinen då :P ).

Sen satte jag mig i bilen och åkte mot Norge och jag lovar och svär: Exakt på riksgränsen så kom den: SNÖN :( Okej, inte så mycket men kanske en så där 5-7 cm. Jag vill inte ha vinter än!!!

Men men, som tur är har vi inte snö här hemma än :) Ingen bilframskottning imorgon -eller ja, det hinner ju komma än så som det snöar här när det väl snöar... Om jag måste skotta fram bilen imorgon är jag sjuk imorgon med!!!

Annars då: Bilresa=Jag ensam med mina tankar =Jag kommer fram till massa bra och dåliga saker.

Bland annat har jag börjat planera min singelfest. Alltså, det är ingen fest där bara singlar får komma, utan en fest för att jag är singel :) Andra firar ju årsdagar och har bröllopsfester, barnkalas och sånt -jag vill också ha fest!!!
Men en viktig sak ska jag ha med på inbjudan: Inga parsvar! Svara en av delarna i ett par "Vi kommer" -då räknas det som ett ikke svar... Alla svarar för sig på singelfesten! ;) Ska återkomma med fler detaljer senare när jag har det hela lite mer genomtänkt -just nu är det bara massa lösa trådar jag måste binda ihop :)

Sen en annan grej: Så skönt det vore om man kunde styra sina känslor. On off -som man vill... Jag vill inte känna alla gånger även fast det är en härlig känsla...
Hmm... Men då kanske man förlorar tanken med känslor är klart... Hmm... Baaaaah!!! Jag ignorerar allt och tänker inte på det så länge -det brukar funka bra :P Eller?!?

Nej, om jag skulle ta och i alla fall ställa in kylvarorna nu :) Jag kan det här med att prioritera!
Prio 1: Blogga
Prio 2: Packa upp maten

2 kommentarer:

Emil sa...

Singelfest, festligt!

Ass sa...

Semil kan få komma om han lovar att inte sköta sig utan att vara precis som vanligt. Jag kan fixa redbull ;)