onsdag 25 november 2009

Haaaalt

Nu är den här! Den första riktiga halkan :S Snorhalt ute och då kommer jag till mitt stora dilemma som uppkommer varje år vad den här tiden: Ska jag köpa vinterskor?

Jag menar, det vore ju bra med ett par rejäla skor med ordentlig sula. Varma och sköna. Varför hör det ofta ihop med inte så snygga förövrigt? Men samtidigt är jag inte direkt ute mycket så att det känns nödigt. Från huset till bilen, från bilen till jobbet, från bilen till träningen, från huset till krogen (och då kan man ju inte ha feta kängor) -ni ser, det blir inte många meter.

Jag trivs ju så bra i alla (för de är ju några stycken) mina slitna gympaskor utan något som kan liknas vid mönster på sulan. Det medför dock att man drar på arslet några gånger per vinter men det är väl smällar man får ta... :) Nja... Jag väntar nog lite till med att bli klok och ha ett par vettiga skor... Nästa år kanske... ;)

Inga kommentarer: