onsdag 17 juni 2015

Rhondodendron

Nu blommar det i trädgården på flera håll. Är lite spännande att se vad som kommer fram/upp och hur det ser ut. Hann ju inte se så mycket förra sommaren eftersom vi flyttade in ganska sent och då hade det mesta redan blommat klart.

Jag vet ju fortfarande inte vad allt heter men detta ska visst vara en rhondodendron. Låter mer som en dinosaurie än en växt om du frågar mig...


Det är en drös med humlor i växten, eller kanske bin, jag vet inte helt skillnaden... Hur ser man skillnad? Humlan är tjockare?


Jag har så mycket frågor om min trädgård. Som det här trädet (vet inte vad det är, kanske röd lönn?) som börjar få löv som sticker ut långt ner på stammen. Är det bra/okej? Ska man ta bort det?


Samma på detta (plommon?)träd. Det kommer fler skott/grenar från backen. Ska de bort för att det inte ska sno näring eller ska jag bara vara glad och hoppas på fler bär?


En märklig sak har jag tänkt på. När gräsmattan är nyklippt känns tomten så mycket större. Är inte det märkligt?!


Så många frågor... Hjälp mig! :)

2 kommentarer:

Rogersdottern sa...

Den röda lönnen är Blodlönn, väldigt vacker, finns både i vanlig blodlönn (blir som ett träd) och japansk blodlönn (blir lite mer som en stor buske). Bara frågan om vilken det är du har...

Ass sa...

Får avvakta lite och se om det ska bli träd eller buske då :-) Tack!