lördag 13 juni 2015

Blomlådor 2.0

De blomlådor jag har som inte varit i närheten av tak fick alltför mycket vatten när regnet var ihärdigt tidigare i år. Alltför sent började jag ställa undan dom för att undvika mer regn (men ändå så att de skulle stå soligt) så de penséerna gick inte att rädda.

Vet att man kan göra hål i botten, men mamma klarar sig utan det -då borde väl även jag?!
Tydligen inte :P

För omväxlings skull blev det nu istället tagetes.


Ja och även en låda med stjärnögon.


Får dock säga att de penséer som stått lite mer skyddat växer mycket fint så jag saknar inte helt gröna fingrar :)


Under tiden som jag fixade med blommor skulle Elis fixa mat. Man ska aldrig låta honom gå och handla hungrig :S Jag ville inte grilla kött, utan ville hellre ha baconlindad haloumi, så allt kött han köpte var till honom själv...


Haha, 1,2 kg kött! En lagom bit! :P

Inga kommentarer: