tisdag 10 februari 2015

Redo för rally

På torsdag drar Svenska Rallyt igång och planen är att åka och titta på eventen på lördag. Har inte helt bestämt sträcka än dock, publikfavoriten och trängas med massa folk eller något mindre populärt för mer plats för sig själva?

Denna gången ska vi förbättra senaste turen så ved ska med för att elda och grilla korv. För att slippa bära ved var jag och Elis och köpte en stor pulka för detta. Ja den kan ju även användas som ismetepulka sen är klart.


Stor är den i alla fall! Behövde fälla ner säten i bilen för att få plats.

När vi var och köpte pulkan var det rally-jippo på Välsviken och jag tänkte att jag skulle titta förbi för att se om min gamla tränare Kruse kunde ses någonstans. Mycket riktigt, där var han, den gamla rallyföraren och svtprofilen, och helt plötsligt var jag övertalad att ta en tur i en rallybil! :-O


På med hjälm och så in i den tjusiga volvon för att sladda runt på parkeringen.


Hade såklart varit häftigare att åka med på skogsvägar, men ändå kul att åka med någon som verkligen kunde sladda kontrollerat i hög hastighet.

Jonas överraskade med en intervju efter loppet och jag försökte svara så gott jag kunde.


Elis fick också ta en runda, men i en nyare bil.


Nu ser jag fram mot lördag ännu mer! :)

Inga kommentarer: