söndag 22 februari 2015

Gamla grejer tar plats i vitrinskåpet

Minns inte helt när min kaffeservis, som jag fått av morfar, blev komplett, men jag fick i alla fall delar till den på varje högtidsdag när jag var mindre, precis som mina syskon fått innan mig. Tänkte mig då att jag skulle ha den framme när jag flyttat hemifrån, men när det väl var dags för det fick den snällt vara kvar hos mamma. Senare fick den flytta till min brors vind när jag flyttade utomlands och jag tänkte istället att när jag skaffar hus, då ska den få komma fram!

Nu har jag mitt hus och alla mina saker har fått flytta hem till mig. På vinden hittade jag nu min gamla servis, men vem har egentligen framme serviser nuförtiden? Jag dricker ju knappt kaffe ens... Det kändes ändå dumt att den bara skulle fortsätta stå där i sina kartonger, så nu har vitrinskåpet fyllts av gullviveprydda kaffekoppar. Lite kluven i fall jag gillar det eller ej. Inte helt min grej, men det känns ändå fint på något sätt och det passar huset och skåpet.


Ja det känns i alla fall bra att de får synas, om så bara för ett tag. Sen blir man ju lite nostalgisk är klart och tänker på söta morfar :)

Fler saker har fått flytta in i vitrinskåpen. Elis har lagt in några tydligen tjusiga fiskerullar. Det är i alla fall konstigare att ha i ett vitrinskåp än en gammal servis tänker jag som tröst när jag tvekar över mina kaffekoppar :)


I kökets glasskåp har de gamla förvaringsburkarna fått komma upp som prydnad ihop med de klassiska äggkoppstanterna.


Känns lite kul att även de gamla sakerna får ta lite plats, även om jag som sagt är lite kluven i fall jag gillar det ihop med allt nytt. Vad tycker ni? Visst kan man väl blanda lite?

Inga kommentarer: