söndag 15 februari 2015

Mammas godsaker är bäst

Har lite dåligt samvete för att jag bloggat lite mer sällan än tidigare, men jag har tyvärr inte känt att jag haft så mycket skoj att skriva om. Det har varit så fasligt mycket vardag och jag har varit så trött.

Jag har slitit riktigt hårt på jobbet nu ett bra tag, typ sen november, och bara inte orkat något på kvällarna. Har kanske inte jobbat så mycket övertid, men väl på jobbet har det varit hård press och många som slitit i mig. Korta raster, om ens några, och jag har känt mig otillräcklig och inte helt vetat hur jag ska kunna göra alla nöjda tidsmässigt och samtidigt få bra leveranser gjorda. Svårt att lämna ifrån mig saker då det är en hel del ordentligt bökiga och tidskrävande leveranser.

Tror nu att jag kommit förbi den värsta perioden utan att göra folk alltför besvikna, så nu kan jag börja slappna av lite. Så nu är det väl bara att vänta in sjukdom, som vanligt efter en hård period?! :S

I alla fall...

En av mina skrivbordsluncher bestod av raggmunk och fläsk, eller snarare fläsk med raggmunk :S Seriöst, jag tror inte ens Elis, Mr Fläsk, vill ha så mycket fläsk. Jag tappade faktiskt aptiten, det såg inte gott ut. Att sen raggmunken var halvgräddad gegga... Nej, ingen topplunch! Mammas raggmunk är bäst!


På tal om saker som min mor är bäst på så gjorde jag ett försök i att göra hennes chokladbollar häromdagen. Prestationsångest... Jag har ju exakt samma recept, men får det ändå inte riktigt lika gott... Detta var dock mitt hittills bästa försök. Snart kanske jag kan lyckas göra lika bra... Ge mig några år bara... :P


Elis hittade vide ute i fredags som inte förstått att det fortfarande är vinter. De fick flytta in istället för att stå och frysa och bli prydnad i vardagsrummet.


De verkar trivas, men frågan är om katterna kommer låta dom vara i fred...

Inga kommentarer: