söndag 28 december 2014

Mitt 2014

Största grejen först: Jag har, ihop med Elis, blivit husägare i år! Sjukt kul! :)


Känns mycket trevligare att komma hem nu och roligare att fixa saker hemma. Ja och att ha en trädgård man bara kan kliva ut till på sommaren! Den har visserligen inte fått så mycket kärlek i år, så vi får se vad som vill vara kvar med oss nästa säsong :)


Starten som husägare var väl dock inte helt optimal med översvämning i källaren flera gånger om på grund av sommarens extrema regnoväder. Skönt att det inte blev några stora skador i alla fall!


Vad har jag annars haft för mig? 

Testade på det där med slalom, men jag är nog fortsatt som Lotta på Bråkmakargatan: Jag kan allt! Förutom slalom förstås... Inte min grej! 


Som den melofidestivalnörd som jag är var det väl på tiden att jag kom iväg och såg det live! Ja och när Dr Alban skulle ställa upp och vara med så fanns det ju inga tvivel kvar om att jag skulle åka! 


Så här i efterhand får jag nog ändå säga att man faktiskt upplever det bättre i soffan... 

Innan vi lämnade lägenheten hann vi med en spelhelg och köket gjordes om till pingisrum, success! 


Fiskat mer än någonsin och mitt personbästa på gädda snyggades till och ligger nu på 9,2. 10 över metern i år, riktigt roligt :) 


Har varit iväg på mindre resor, som denna med mor och Dessan till idylliska Vinön. 


Hann med två besök på Liseberg, både för deltävlingar på NGGW och semestertur ihop med Lisa och Carro. 


Ännu fler karuseller blev det under Parisresan och turen på Disneyland. 


Antalet hundar i familjen har ökat :) Det kan ju bara inte vara fel! 


Något som inte heller var fel var Metallsvenskan, hårdrocksfestivalen i Örebro. Har redan fixat biljett till nästa år :) 


Midsommar i Breven var kall, fasligt kall, men ändå bra.  Åkturen med Pingos nya kärra en av höjdpunkterna! 


Som spinoff på metallsvenskan blev det Sabatonkonsert på sensommaren med förfest hemma i Forshaga. 


Några turer till Linköping med tillhörande fester har jag också hunnit med.  


Firade Elis pappa på Kolmården och tittade på söta djur... 


Sen var det ju även kändismatchen i Pålsboda och Brolle i parken. Ni vet, när Bengt, Jag och Glenn Hysén stod så här! 


2 av mina samlingar blev kompletta under året. 


Jag kan nu stoltsera med fullt hus av både Disneyklassiker och Kalle Anka-pocketar. 


Besök har jag också haft, först ut i huset blev Kjell, Susanne och Kim och vi åkte även iväg till Sunne för att bada och sola. Gött! 


Berra, Karina och Cecar styrde husbilen mot Forshaga en helg och vi utforskade skogen vid Forshaga. 


In Flames såg jag också och så här nöjda var vi efteråt :) 


Men bäst av allt är ändå att Esse har flyttat hem igen. Han ville ju komma hem redan i februari när han packade ner sig själv i Elis väska. 


Det kanske inte bara går bra, men det fungerar i alla fall, och det är oerhört skönt! 

Inga kommentarer: