söndag 14 december 2014

Julgala

Stressade som en tok för att hinna klart alla jobbgrejerna till lunch i fredags. Vi skulle nämligen iväg på tur efter det. Väskorna var packade, och man kan ju undra vem som är tjejen egentligen när man kollar på storleken på packningen ;) (Min ryggsäck och handväska mot Tobias bag.)


Stockholm skulle vi till för att gå på julgala med jobbet. Tog bara en så där 50 meter i huvudstaden så hade jag och Tobias tappat bort de andra och fick irra omkring på egen hand :S Men men, tur att mobiler finns, för vi lyckades ta oss fram även vi.

Kalaset var i globen och det bjöds på julbord och underhållning. Kan hända att jag hade haft för höga förväntningar, men jag blev faktiskt lite besviken. Tyckte inte showen var så där oerhört bra, i stort sett inga jullåtar, sega låtar, ljudet var dåligt och scenen lite dumt byggd. Maten var väl okej, men servicen var tyvärr inget vidare. Det var väl trevligt, men inte så mycket mer.

Roligast var nog sångtävlingen mellan några av gästerna. Folk som inte kan sjunga som skulle komma på så många låtar som möjligt och sjunga en snutt på dom. Kom man inte på någon, eller tog en redan använd låt åkte man ut. Mycket underhållande både låtval och sångprestationer :P


Dessutom så gjordes slutnumret utan att E-type hade varit på scen. Vilken besvikelse! Men så kom han tillslut, som ett huvudnummer på slutet för att få igång publiken inför efterfesten på Annexet. Då kändes allt mycket bättre! :)


Där var det tyvärr alltför långa köer och trångt, så jag ides inte hänga där. Gick till hotellbaren istället och satt och bubblade med folk där. Blev inte alltför sent, något som var skönt när klockan ringde på lördagsmorgonen. Tåget gick lite väl tidigt hem, men men, skönt att komma hem.

Jag har blivit så gammal...

Innan hemfärd blev det en snabb sväng på stan. Det bör man väl ändå hinna med när man är turist :)


Vinterstudion i mobilen hela vägen hem och jag fick se Anna Haag göra sin bästa insats på ett bra tag. Riktigt kul! Åkte sedan hem med en McD-påse i handen och spenderade resten av dagen i soffan. Skönt!

Jag är så gammal som sagt...

Inga kommentarer: