lördag 20 december 2014

Julpysselkväll

Julmusik ur högtalarna, glögg och must i glasen (inte blandat dock) och så körde vi igång. Alla på en gång med alla bakverk vi tänkt göra! Det var lite som den där midsommaren när alla började sätta upp sitt egna tält, men ingen kunde sätta upp sitt själv.


Jäkligt skönt att ha ett stort kök med så pass mycket yta att vara på. Insåg dock att ett bakbord skulle behövas så man inte behöver oroa sig för att göra skärmärken på diskbänken.

Patrik fixade med fudge samtidigt som Elis smälte choklad.


Fudgen fick stelna ute på altanen innan den kunde skäras till småbitar.


Blev mycket gott!

Allt gick dock inte bara bra... Elis råkade skära sig så blodet sprutade :S


Eller så hade han rullat mandelmassa i röd karamellfärg, välj själva :)


Dessa blev sedan chokladdoppade. Det här är lurgodis! Visst ser det gott ut?! Så är det mandelmassa i :S Uff... Besvikelsen...


Hanne styrde med pepparkakor i diverse former så som mer traditionella tomtar och grisar men även mer udda former så som katter och fladdermöss.


Blev dock inget pyntande av tomtarna denna kväll.


Själv gjorde jag mina första lussebullar någonsin, i alla fall i vuxen ålder :)


Istället för traditionella lussekatter blev det bullar fyllda med vit choklad. Tyckte jag gjorde dom lagom stora...


Men oj vad de jäste i ugnen! Fasligt goda blev de i alla fall! Extra goda när de var varma och chokladen fortfarande var mjuk.


Elis hade även i uppdrag att fixa granen. Det kom diverse svordomar från vardagsrummet när ljusen skulle sättas i, men efter det gick det bättre.


Jag hade väl kanske tyckt att det räckt med glitter och de röda kulorna... Men åhnej! ALLA kulorna skulle minsann upp! :P


Aja, jag får ju ha hur många tomtar jag vill, så jag ska väl inte klaga :)

Även Esse blev pyntad och han verkade mäkta stolt över sin utstyrsel! :D


Ni ska kalla mig HERR KATT!!! :D

Inga kommentarer: