söndag 27 april 2014

Fler gäddor (än någonsin)

Eftersom förutsättningarna var likvärdiga för fiske även idag så var jag efter gårdagen inte så svårövertalad att följa med ut på sjön igen, trots den tidiga uppstigningen. Kom till och med ut lite tidigare än igår, så idag steg solen upp först när vi kommit ut en bit på sjön. Ser förövrigt ut som att E.T. sitter där framme i fören :P


Mycket fortsatte precis som igår. Gäddorna högg som aldrig förr. Ja faktiskt bokstavligt som aldrig förr!
42(!) gäddor idag! :-O Det är det mesta de i Team Mosbricka (det team som Elis fiskar för) någonsin har fått i en båt på en dag :)

De 20 timmarna lagda i helgen resulterade alltså i 71 fiskar! Tänk om man alltid fick så mycket fisk! Då skulle jag följa med mycket oftare, för nog blir det segt när man inte får fisk... Snittet var dock lite lägre idag, men det gjorde inte så mycket.

Det går dock snabbt att bli fartblind. Nu när det inte högg på kanske en halvtimme så blev man både rastlös och uttråkad... Bortskämd!

Men det var vissa saker som inte var sig helt likt från gårdagen. Elis fick bra fiskar :) Skönt! Jag hade ju snart inte hjärta att hacka mer på honom :P Han fick 3 över metern (jag 2). Den största vägde 8,1 och hade ett vackert grönt skimmer.


Det är lite klurigt att hålla koll på allt när man trollar (förflyttar sig med båten och låter betena dras efter båten). Det gäller ju att man inte kommer ivägen för andra och att andra inte ska åka in i linorna och dragen. Elis spanade med kikaren för att hålla koll på vart de andra båtarna skulle ta vägen. Tar ju lite tid att hinna gira med 6 beten släpandes efter sig upp till typ 80 meter bakom båten.


Vädret var fantastiskt även idag, men idag hade jag i alla fall solkräm med mig så jag tror jag lyckades undvika att bränna upp mig helt i alla fall :)

Om man ska se till de jobbiga sakerna med dagen så är det väl det här med att bli kissnödig... Inte så jobbigt för en kille som bara kan ställa sig och kissa från båten, men för en tjej... :S Känns inte lika skoj att moona för förbipasserande och sitta och kissa i en hink :S

Sen, jobbigast av allt! Vi har ju teamtröjor när vi fiskar. Alltså likadana tröjor... Känns precis som matchande träningsoveraller... :S Tvingade Elis att ta av sig sin när vi kom i land så att ingen skulle se det :P

Hade ju inte planerat att fiska mer än ett par timmar på förmiddagen igår, men är ändå fasligt nöjd att planerna ändrades. Två riktigt bra dagar på sjön och extra kul med den stora fisken igår :)

3 kommentarer:

Rogersdottern sa...

Du får köpa den en "kisstratt"!!! Är nåt nytt som har kommit på för tjejer, så att vi oxå ska kunna stå och kissa, tex över kanten på båten. Kolla Youtube.. Hahahaha

Rogersdottern sa...

Du får kolla Youtube klippet som följer

Shewee: Katrin står och kissar - VAKNA MED NRJ: http://youtu.be/DmTNmNfR-d4

Ass sa...

Hehe, hade kanske funkat bra om jag haft kjol när jag fiskar :D