onsdag 7 mars 2012

Olearys

Tog en sväng till Olearys igår ihop med några kollegor för att käka och följa uppgörelsen i elitserien och även Arsenal-Milan i CL. Varför har jag inte gått dit oftare?! Vilken ratio ;) Det var inte många tjejer i den lokalen som inte var servitriser... :P

Schysst byggd lokal i flera etapper (snodde en bild från uppbyggnaden för jag glömde ta en egen). Det blir fler besök :) Men hoppas den gapiga Göteborgaren som hördes över hela lokalen håller sig hemma då :S


Färjestad hade inte så mycket att spela och det syntes i spelet. Såg inte bra ut men de hade flytet med sig och tog hem 3. Viktigt att vi höll AIK bakom oss så Tobbe inte kunde vara kaxig ;)

Mer spännande runt kvalseriestrecket. Skulle det bli Linköping eller Djurgården som skulle ner för kval?! Det är ju ingen hemlighet vad min önskan var. Alla dessa hemska LHC-fans som var så vidrigt dryga i början på säsongen. Eller ja, de är alltid vidrigt dryga helt utan något att stå på. Det hade varit så underbart om de fått gå hem med svansen mellan benen!! Missförstå mig inte, för Djurgården är inte heller några favoriter! Men om man fått välja själv så... :P

Tyvärr så gjorde inte Modo sitt jobb och släppte in ett mål i slutminutrarna och LHC klarade sig kvar. Men men, jag grät inte för det utan började istället jävlas med mina Djurgårdsvänner :)


Nu väntar HV för oss i kvarten. Hua... Det har ju inte gått så bra mot HV tidigare i säsongen :S Skulle tro på 7 matcher här... Kanske jag får besök någon match?! :) Verkar vara nytt upplägg i år med dubbla matchdagar (två kvartsfinaler ena dagen och de två andra nästa). Jaha, då vet ni vad jag gör ett tag framöver ;)

Ja så var det ju fotboll med! :) Tror kanske Milan gjorde sin sämsta halvlek någonsin i första?! I alla fall den sämsta som jag har sett... Skämmes ta me fan! I andra kunde man i alla fall se varför de ledde med 4-0 från första mötet. Kul att se vilken respekt motståndarna har för Zlatan. Ingen går på... Ja inte för att jag gillar Zlatan direkt då... Men ändå :) Blev lite onödigt spännande med förlust 3-0, men men, de är vidare :)

Summa: God mat och rätt trevliga sportresultat. Bra kväll! :)

Inga kommentarer: