lördag 28 maj 2011

Halv visp och Mänscykeln

Idag pallrade jag mig ner till stan en sväng. Köpte mig en bok och tänkte på samma gång passa på att shoppa kläder. Det sistnämnda genomfördes helt utan framgång :S Så mycket folk överallt! Köer vart man än gick... Vem orkar shoppa då? Lönehelg, hur dum får jag vara som begav mig ner då?! Nej, jag gick hem igen... Efter bara två butiker...

Var istället duktig och pantade, slängde glas och tog en sväng till Bergvik för "storhandling". Alltså köpa på sig sånt där "som går åt" -schampoo, balsam, kattmat osv. Det är inte det minsta upphetsande...

Hittade dock även en sån där "halv visp" som man ska ha för hårbottensmassage -fasligt skön! Även om namnet "orgazmo" väl är att ta i... Men mer upphetsande än storhandling i alla fall :)


Boken kunde jag inte låta bli att läsa direkt. Mannen bakom boken är nämligen även författare till en av mina bloggar jag följer och så underhållande som den brukar vara så visste jag att jag skulle gilla den! Mycket riktigt blev det att sträckläsa Mänscykeln - Från samboskap till ungkarlslya.

Smilbanden fick jobba och man känner igen många situationer och tankarna runt omkring relationer och annat. Magnus får fram sin om inte bittra så ärliga syn på det hela. Mycket läsvärd! Köp, bara köp! :)

Förövrigt fyller Herr Esse Tage Karlsson Jörgensen 5 år idag :) Försökte fjäska med nytt kattgodis i present men det har än så länge ratats helt... :S Tanken som räknas?! Tänker även katter så?


Nu ska jag dra på mig fotbollströjan, vika upp kragen, återgå till min halva visp, invänta champions league-finalen till tonerna av Glory Glory Man Uniiiiited och sakna universitetstiden där denna låt var ett stående inslag varje förfest! ;)

4 kommentarer:

Lollo sa...

Visst är det roligt när man försöker vara snäll och handla hem något "extra gott" till kissen och det ratas helt!? Så är det här hemma i 9 av 10 fall när jag vill bjuda på något riktigt smaskigt... :)

Den där hårbottenmasseraren är en riktig höjdare! I love It!

Ge Esse en Grattis-Klapp från Mig!

Ps. Ta inte ut Dig för mycket...

KRAM

Anonym sa...

Det var en bra match även om fel lag vann.

Ass sa...

Njo man kan inte säga annat än att barcelona imponerade med sitt passningsspel istället för Man U:s ballongbollar till varandra i brösthöjd... :S
Men gött att de fick in ett snyggt mål i alla fall :)

Magnus sa...

Tack för snälla ord och bra marknadsföring! :)