måndag 4 april 2011

NGGW -del 3

Ja i fredags var det då dags för den tredje upplagan av NGGW. Ska jag vara helt ärlig så hade jag inte jättehöga förväntningar. Varken Anna eller Therese skulle med från Karlstad och även Elin lämnade sent återbud -Tråkigt :( Men så fel jag hade! Det blev grymt :D Vad jag skrattat :D Har lagt upp bilder på min pixbox.

Vi möttes upp på kontoret för middag, dryck, dunka och musikquiz. Norgekontoret hade som vanligt fixat present (jäger) och vi tackade med att ta den traditionsenliga gruppbilden jag la upp tidigare.

Det här var första gången jag såg Lisas nya look live: Lugg. Jag tyckte att den sett bredare ut på bilderna, vilket jag kommenterade, som då fick en oväntad reaktion -det slutade nämligen med att Lisa jagar rätt på en kontorssax och fylleklipper mera lugg :)


Musikquizen gick riktigt dåligt... Inte dog väl Michael Jacksom 2009? Hmpf... Skitlek! ;) Aja, jag ville ändå inte ha den rosa kronan :P

Lina körde en vurpa men det var minsann inte för att hon var full... Hon blev yr ;)

När stämningen var på topp drog vi ut på stan men vi hamnade nog på ett lite för posht ställe för oss... Vi blev ombedda att inte störa de andra gästerna... Så vi tog en ganska tidig kväll -eller ja, vi började hemresan ganska tidigt i alla fall -men så skulle vi först tillbaka till kontoret för att hämta väskorna och sen vidare hem till vårt tillfälliga boende. Det är en sak jag verkligen inte gillar med Stockholm -tar ju evigheter att ta sig -vart man än ska! Mycket nöjd att bo i en stad där det är gångavstånd till så gott som allt, men ändå en så pass stor stad att den har "allt".

På morgonen satte jag nästan frukosten i halsen när Susanna började prata om kostnaden på sin lägenhet. Den kostade 3,6 (har jag för mig) först, men nu var den uppe i 4,9! HERREGUD!!! Okej, jag vet ju att det är dyrt i Stockholm, men det här var ju absurt! Jag tänkte att hon måste ju blivit så jäkla blåst! För 4,9 miljoner kan man få så mycket bättre än det där (även om det var en mysig och relativt stor lägenhet)! Det var bara det att jag missförstått allt -det var inte en bostadsrätt, utan en hyresrätt... med 4900 kr i hyra...

Dagens utmaning var 5-kamp!


Bollen hölls i luften av en luftström så skulle man få träff och slå in bollen i hålen i flaggan. Inte så svårt att träffa bollen men helt omöjligt att sikta. Totalt satte vi 4 av 80 försök... :S Jag satte 0... =Skitgren :P

Sumobrottningen var den roligaste att kolla på :D Helt klart!


Jag åkte dock på stryk av snabbfotade lilla Anna... Ännu en skitgren! :(


Lisas och Linas kamp var den absolut roligaste :D Lina trillar men är fortfarande i ringen och Lisa försöker buffa ut henne samtidigt som Lina ligger och drar in alla kropsdelar i dräkten för att inte kunna nudda backen :D


Sen var det dags för basket -skitsport... Trots alla timmar jag och Jocke tränat nere i Hjortkvarns gympasal så floppade jag i ytterligare en gren :(


Sen kom då äntligen en rolig gren! Läs: En gren jag vann ;) Man var fastspänd med ett gummiband runt magen och skulle ta sig så långt som möjligt och fästa en liten kardborregrej som markering.


Efter det kom ljumskdödaren! Sista grenen var nämligen att hålla sig kvar på en mekanisk tjur -nej Lisa, ingen snel hest ;) Lisa hade lite problem med djuren i helgen... Hon hävdade att jag var envis som en gris... Hmm...


Det såg verkligen inte svårt ut men det var det och tiden gick så sjukt långsamt! Kändes som att jag suttit i 45 sekunder -men jag klarade bara 13 som bäst :S Men men, tvåa ändå så jag får väl ranka det som en bra gren ändå :P

Lisa var helt grym i tävlingarna och hade redan ett så gott som ointagligt försprång i jakten på Pålkalen:


Det är jobbigt att vara en sån tävlingsmänniska i sådana här sociala lekar... Jag blir ju sur på riktigt när det går dåligt för mig... Men jag försökte inte vara alltför sur... Men jag vill ju vara bäst... :S

Dags att fylla på: Bolaget, Pizzeria samt lite sänghäng också för att fylla på energidepåerna.

Mot kontoret igen för middag, fler lekar och ännu mer dunka! :)


Istället för svansen på åsnan körde vi pussen på åsnan ;) Snygga ögonbryn fick han :) Lisa blev rätt till sig av detta event :P

Ett självklart inslag på dansgolvet -americanoalldans! Här kör vi höga dubbeln! :P


Mycket bra drag på oss och vi drog sen vidare till soapbar. Vad vi nu skulle till Monopols dyraste gata att göra... Hua... Stackars kontot...

Där slutade vi i alla fall kvällen med att ställa upp på vimmelbilder och slå sönder glas :S Ja och så blev det en och annan motorbåt också ;)


Mycket nöjd med denna bild -men faktiskt rör de inte varandra, jag hade bara grymt bra tajming :)

Eller riktigt så slutade inte kvällen -vi råkade stanna på McD också... Sen fick vi guida vår taxichaufför hem med hjälp av vår gps -inte så att vi hittade...

Just, en annan sak jag inte gillar med Stockholm är att så fort man kommer ut från centrum så är det som Skäggetorp överallt :S Läskiga sunkiga områden, skumma typer och sunkiga äckliga småbutiker utan något större utbud än vad som finns i Hjortkvarns affär... Känns som att man skulle sänka sin levnadsstandard genom att flytta till Stockholm... Men men... Finns väl de som gillar det... Men det är inte min grej alls!

Avslutade Stockholmshelgen med ett besök på nilsonshoes och inhandlade mina senaste älsklingar ;)


Hmm, lustig vinkel...

1 kommentar:

Lisa Eriksson sa...

man borde alltid ha en sax i handväskan!