måndag 11 april 2011

En egoistisk och lesbisk fattiglapp

Ibland undrar jag vad folk har för bild av mig -troligen vill jag inte veta... Eller jag märker nu att jag inte vill veta ;)

Började i torsdags när jag skulle hämta Lina från tåget. Jag sitter och kollar på hockeyn och det blir förlängning. Jag skickar iväg ett sms:
"Det är förlängning, du får gå ;) Är tåget i tid?"
Jag tror ju att hon förstår att jag skämtar i och med blinkgubben och att jag frågar om hon är i tid så att jag inte ska vänta med att hämta henne, man vet ju hur sj är :P
Men hon tolkar det helt annorlunda och när hon rullar in på stationen ringer hon surt:
"Jaha, vilket håll ska jag gå åt då?"
"Men.... Men... Jag är ju på väg..."
Inte så att jag skiter i att hämta en kompis om jag sagt det :) Hua... Hur egoistisk verkar jag?!? Eller ja... Alla är ju egoister... Men inte så att jag skiter i en sak när jag lovat...

Sen blev det en "favorit i repris" på festen på fredagen. En relativt ny kollega avbryter samtalet med:
"Ursäkta, jag måste bara fråga, är du lesbisk?"
Jag måste verkligen ha gayutstrålning på något sätt... :S

Lesbianen och Kunden
Får ju egentligen inte bjuda på bilder från jobbfester -men jag tog en chansning där eftersom att Oivind faktiskt inte längre jobbar hos oss ;) Var i alla fall en mycket mycket bra fest :D Bra drag på folket och mycket bra stämning! :) Positivt överraskad!

Jobbdrinken
Den jobbfärgad bålen gjorde kanske sitt till den glada stämningen och vi lämnade våra festspår i lokalen. Råkade nämligen skjuta hål i taket med champangekorken...

Oups...
Sista grejen blir i taxin på väg hem från festen. Jag åkte med Tobbe och vi guidade taxichauffören mot hans hem. Dock ville inte chauffören tro på oss. Tobbe bor nämligen i ett mycket fint område. Husen är inte direkt gratis om vi säger så, utan de går på några miljoner. Ja, nu äger han visserligen inte ett hus där -utan han hyr en källarlägenhet -men det kunde ju inte chauffören veta! Men tydligen så var det inte rimligt att svenskar skulle kunna ha råd att bo där, så han ville inte köra oss ända fram... VARFÖR skulle man ljuga om vart man vill bli körd med taxin halv fyra på natten... Ja det vet jag inte...

Den här utsikten har jag inte råd med...
Det sista minnet jag har av kvällen är Tobbe som leker fakir och sätter fast fiskedrag i skinnet... Sen vaknar jag på morgonen i 2-sitsen, med kläderna på, i fosterställning på rygg med täcket som en boll i famnen... En bra kväll :)

Han ramlade i fiskelådan...
Så...

Det är i alla fall så jag uppfattas...

Som en egoistisk och lesbisk fattiglapp...

Inga kommentarer: