måndag 8 februari 2010

Resedagbok -Barcelona, third time is the charm(?)!

Allt startade med en inbjudan till ett födelsedagsfirande i Stockholm. Dagen efter var biljetterna bokade -till Barcelona istället, allt pga ett litet P.S.

"PS. Kommer även att ha ett spanskt firande den 6e februari utifall det är nån som vill komma och hälsa på då."

Det lät ju mycket roligare ;)

I alla fall:

I fredags var det dags för avresa och jag hade en riktig skön resa (så skönt som det nu kan vara att flyga Ryanair) -Det var nämligen långt ifrån fullt på planet så jag kunde ligga ner och sova på 3 säten :) Annat skulle det bli på hemresan... :S

Som de levande GPSer vi är (visst Lisa och Tuben?!? :) ) hittade vi hem till Danne och vi satt där uppe och bubblade tills ögonen inte riktigt ville vara med mer.

Efter en regnig vecka ville Barcelona visa sin bästa sida och skickade bort alla moln resten av helgen och bjöd istället på strålande sol. Gött tyckte vi och satte oss på lördagen på ett fik och lapade både sol och rose. Smålullig så där på eftermiddagen... Inga fel i det när man är på semester :)

"Födelsedagsbarnen"
Danne som vi skulle fira hade fyllt 30 och Tuben som faktiskt fyllde 31 den dagen.

Sol och plusgrader :)

Magen började dock kurra och vad äter man då om inte tapas?

Är inte Dannes rumskamrat jäkligt lik Austin Powers förövrigt?!?

Peace?
Precis som i filmen :D

Under tiden vi roade oss med vin och tapas så roade Frida sig med ett polisbesök och spärrning av kort efter att ficktjuvarna varit framme :S

En liten powernap senare spontangick vi på fotboll. Barcelona spelade hemma, så varför inte passa på? :) Matchen började 20 och fem i hade vi dealat till oss några svarta biljetter... Lite nervöst, men det gick fint och vi hade helt okej platser! Nästan 75000 på plats.

Barcelona -Getafe

Jag är ju inget fan av Zlatan men lite patriotisk får man ju vara i utlandet -så jag gjorde ett försök att heja på honom... Dock var han inte så där överdrivet bra -inte ens ett skobyte hjälpte så han blev utbytt. Lite skadeglad var jag nog...
Tur att vi hade Iniesta att kolla på! Grym! Han och Messi var väl de som glänste lite extra.

Halv elva anlände vi sen till själva 30årsfesten, som ju faktiskt var det vi åkt dit för. Lite ovant att börja en fest så sent -men man får ju anpassa sig dit man kommer :) Danne hade fixat så vi hade en avdelning på en bar, Belchica, för oss själva med billigare priser och det fanns även lite plockmat.

Här kom dock resans enda dåliga grej: Vi står och pratar, jag har bara druckit ett glas vin (så det är inte pga fylla) och helt plötsligt känner jag: Helvete! Nu svimmar jag! Försöker hitta till toan för att sätta mig där men kan inte se den. Det börjar flimra framför ögonen men jag lyckas få tag i en stol och kan sätta mig. Börjat toksvettas och mår allmänt ruttet... Svär inombords och tänker att kvällen är förstörd :(

Som tur var hjälpte det att bara få sitta och vila lite. Hade ju varit riktigt tråkigt att få avbryta innan det direkt hunnit börja... Det var nära att Danne även han fick avbryta tidigt efter några jägerredbullbomber som inte ville vara kvar i magen -men även han repade sig :)

Vi körde i alla fall på vidare med nästintill enbart redbullgroggar på menyn. Satan så starka drinkar!!! Jag brukar inte vara den som klagar på det direkt... Vi fick väl lite "vipdrinkar" pga festen så de snålade inte på oss...

Grymt bra musik var det förövrigt! Inte ofta jag kan säga det -Det var nästan som att jag satt och valde låtarna själv :D

När baren stängde vid 3 var det dags att ge sig ut och skaka rumpa på klubb. Favorit i repris(?) på Otto Zutz stod nu på programmet. Så här såg vi ut sist vi var där:

Grönt är... gott?!?

En av de bästa bilderna på mig någonsin...

Så jäkla varmt!!! Smink överallt och sen lite tungfärgande godis på det :)

Denna gången var det dock mycket behagligare temperatur. Vi dansade och drack, dansade, dansade... Ja jag vet! Det är galet! Jag dansade massor -Inte likt mig... Eller kanske mer studsade än dansade... Redbull... Vi klättrade upp på saker, härjade... Stökigt :D Men jäkligt skoj :D

Hela svenskgänget:
Frida, Malin, Tuben, Danne
Lisa, Jag

Framåt halv sex trillade vi hem till Danne igen och åt den torftigaste fyllemat jag någonsin har fått i mig: Rostade mackor utan någonting på :D Haha...

Söndagen var det dags för de andra att resa hemåt. När de var avvinkade promenerade jag och Danne runt och filosoferade. Lite turistande och sen några timmar nere på stranden spanandes på folk. Bland annat en man som sprang runt i apmask och bar överkropp och... ja... lekte apa... :S

Turistande

Traditionsenligt (det var ju söndag) halvsov vi sen i soffan framför några filmer innan kvällen avslutades med middag ihop med en drös av spanjorer och fransoser. Lite jobbigt när de drar igång och bara pratar spanska men ofta kan jag gissa mig till ungefär vad de pratar om utan att jag faktiskt förstår vad de säger.

Idag blev det inte mycket gjort. Promenad, slappade lite i en park, fönstershopping... Barcelona kände sig nog otroligt ledsen över att jag skulle åka för staden började gråta...

Hemresan som jag hintade om förut då... Delade 3-sits med 2 bodybuilders :S Nu överdriver jag inte, för jag såg att de satt och kollade på bilder på sig själva i "full mundering", ja, eller ingen mundering kanske man säger... :S

För mig som har en intimzon på en meter blev det otroligt jobbigt att bli upptryckt mot fönsterrutan och inse att man skulle sitta så i 3 timmar :S När han som jag satt bredvid sen började snarka efter att ha smaskat i sig en hamburgare och snickers (med betoning på smaskat) försökte jag själv sova för att få tiden att i alla fall kännas lite kortare...

Men men, om man bortser från hemresan och att jag nästintill svimmade var det en grymt skoj helg! Bästa på länge! :D

Inga kommentarer: