lördag 27 februari 2010

Dålig uppladdning

I väntan på nästa os, eller jag menar fest, så tänkte jag att jag skulle ta och se en film som jag fick upp ögonen för i Beccas blogg.

"världens bästa film i den kategorin"
"from the director of notebook"

Ja den var ju bara tvungen att vara bra tänkte jag! Notebook är ju den finaste film jag vet. Inte den bästa, för det är ju Austin Powers 2 :D Men den helt klart finaste... Jag gråter okontrollerat varje gång...

Nu blev det i alla fall My sister's keeper för mig och vilken film! Tack för tipset Becca! Tårarna har sprutat, jag har mascara i hela ansiktet, till och med lite i pannan, hur jag nu lyckats gnugga ut det där.

Den handlar om en familj vars dotter blir sjuk i leukemi varpå föräldrarna skaffar sig ett till barn som ska hjälpa systern att överleva genom att donera "kroppsdelar". Nu när hon blivit 11 år vill inte den yngsta dottern vara med om detta längre utan går till en advokat för att kunna få bestämma själv över sin egna kropp. Men utan hennes njure kommer ju systern att dö...

Snyft och böl...

Kanske lite extra känsligt för mig för att det handlade om cancer... Men jag tror den berör de allra flesta faktiskt.

Dock var det här helt fel uppladdning för kvällen :S Nu sitter jag här helt rödgråten, ledsen, snorig och jävlig :( Dessutom borde jag skotta och gå och hämta min bil hos Lina nu vilket inte direkt är saker som får mig på gott humör...

Behöver nog dra igång musik! Vad ska jag lyssna på?!?

Inga kommentarer: