torsdag 18 februari 2010

OS från "utlandet"

Detta är mitt andra OS jag följer boende utomlands. Det första var när jag bodde i London 2000. Det var ganska tråkigt för alla sändning var otroligt "landsfixerade" så jag fick ju knappt se några svenskar tävla -i alla fall inte med det fokus som man var van vid. Dessutom hade jag inte tillgång till Internet så ofta så jag kunde inte hålla koll där heller.

Fick dock VHS-band (sluta skratta ;) ) skickade till mig med inspelade höjdpunkter och med syskonbarnen Christian och Robins hemgjorda "morgonsoffansammandrag". Oerhört uppskattat :) Visserligen blev det ju inte live, men som den sportnörd jag är så var det bättre än inget!

Nu då? Tekniken har ju gått framåt kan man tycka -och jag har ju Internet hela tiden nu. Dessutom har jag ju svensk tv här (dock inte alla kanaler som svt har sändningar på) så det är ju onekligen en stor fördel.

MEN... (klart jag måste klaga lite ;) )

Då så mycket går nattetid i år så blir det ju svårt att hinna se allt så man får förlita sig till Internet. Här kommer då problemet. Både på svts och aftonbladets sidor möts jag av errors om att tvklippet inte kan visas för att jag inte är i Sverige :( Suck... Alla dessa rättigheter...

Norges nättidning VG är så brutalt rörig och värdelös. De slänger in länkar här och där, reklam mitt i artikeln, bilder på lustigt sätt. Layouten är vidrig. Fonten gigantisk.... Nej... Det funkar inte för mig. Dessutom visar de inte det jag vill se...

Nu har Norge förövrigt gått om i medaljligan... Surt... Väntat tyvärr... :S

Stör mig så dock på de som i vanliga fall inte bryr sig om sport och som tidigare inte sagt något... Men nu ska de komma och tycka till... Hävda sig... Var var de i motvinden och tidigare under säsongen? Fel har de också... Hmpf...
(Jag har alltid rätt, även när jag inte har rätt)

I alla fall: Jag får ju läsa en hel del om Norge och deras utövare så dagens fundering är: Vad fasen har Emil Jönsson gjort Petter Northug?

Med uttalanden som "Att slå Emil är bättre än guld" och "Emil borde lägga av nu" så måste ju faktiskt något ha hänt! Vilket avsky...

Jag har några teorier:
Emil har snott Petters tjej...
Eller:
Petter försökte stöta på Emil men blev ratad och nu skäms han så mycket att han istället måste håna Emil...

Vad kan det annars vara?!? ;)

Inga kommentarer: