fredag 15 maj 2015

Minifiskar och mopeder

Fisen blev ordentligt fastsurrad med hjälp av grannen och vi begav oss i onsdags mot Hjortkvarn för minisemester.


Först ut på agendan där var metartävling i Kattkärret och jag hade förhoppningar om i alla fall större fångst än förra året.


Min plan för detta var att ta mig över till andra sidan sjön, men den grusades när spången såg ut så här...


Aja, det skulle väl gå att få fisk här med? Nja... Gick fasligt trögt för mig... Med bara en halvtimme kvar hade jag bara fått en liten minifisk :S Som tur var ökade jag bokstavligt takten sista kvarten och fick upp 3 stackare till så att jag i alla fall landade på ungefär samma vikt som förra året.


Slet med ett bottennapp och försökte att inte göra en Elis (som dragit av sin spötopp tidigare under dagen och fått bygga ihop ett nytt spö av två spön) och när det äntligen lossnade for det direkt upp i ett träd och sätta sig fast på nytt :S Åh, typiskt...


Elis tur att vinna över mig, så jag får väl erkänna. Han är bättre än jag på att dra upp riktigt små fiskar! Men vem vill ha sådana egentligen? :P


Efter fisket tog vi mina moppar på utflykt. Jag ville bli mer van vid att köra Fisen inför mopperallyt i helgen.


Även Elis fick prova på, även om jag var nervös att han skulle åka in i någon vägg eller ner i något dike!


Åkte runt lite i Bo och spanade. Nostalgi på hög nivå att åka FS1a där.


Bara flyghavren, ostmackorna och filmkvällarna som saknades ;)


Det blev en heldag utomhus i solen och den kalla vinden. Sista turen för dagen blev en fototur. Elis ville öva på att fota med sitt makro. Jag gick mest med som sällskap och förundrades över att det växte rabarber i en skräphög :)


Elis ålade runt som vanligt...


Det var inte bara han som ålade, och när kopparormarna tittade fram sprang jag som vanligt skrikandes därifrån och lät dom slingra ikapp på avstånd.


Kan ju lätt bli lite tråkigt att bara gå bredvid när någon annan lägger sig ner var tionde meter för att fota. Då kan man ju uppfinna saker! Mouhahaha!


Tyvärr var min slangbella rätt murken och gick av nästan direkt :(

Avslutade dagen med att hälsa på Mikaela och Michelle i glassbaren. Nomnomnom!


Elis behövde sen åka hem till katterna så det blev en tur till tåget i Hallsberg.


Passade på att öva på backspegelfotande, för vad vore väl ett mopperally utan det?! ;)

Inga kommentarer: