tisdag 19 maj 2015

Bye Bye Rataxes

Det är väl kanske lite onödigt att ha två mopeder när man inte åker så där fasligt ofta, det får väl till och med jag erkänna. Även om det kanske hade varit smidigt att ha en i Forshaga och en i Hjortkvarn... Det räckte dock inte till för att övertala mig om att ha kvar båda.

Det kändes ändå lite tungt att göra sig av med Rataxes Torsten! Jag har ju haft honom i 4 år och han har inte strulat alls, min "det är synd om mig som har haft blodpropp"-present till mig själv. Haft många bra resor ihop...

Men men, nu har han fått en ny resekamrat som förhoppningsvis kommer att få mer användning av honom i sitt pendlande till jobbet. Palle tar över och det kändes skönt att hon var så pepp över att få en ny kompis.


Jag vet, det är bara en moped... Men ändå, jag är nostalgisk av mig :)


Han var lite svårare att spänna fast än Fisen, men de fick till det tillslut.


Tomt på mors baksida nu...

Inga kommentarer: