torsdag 7 maj 2015

Årets nummer 2 blir nummer 3

Det blev inte alltför många timmars sömn innan söndagens fisketur. Solen gick upp över hamnen lagom när vi packade ur bilen.


Min nya Bulldawg Magnum såg inte ut som någon Magnum i gapet på Elis gryningsgädda. Bra start för det betet :)


Ett annat bete som tog sin första gädda var min lila Zalt. 99,5 cm fick den upp och trots mina försök att mäta om och om igen blev den inte 100 cm :(


Många tänder har dom...

Kul att de nya betena levererar i alla fall :) Zaltarna jag körde med var förövrigt de mest populära under dagen.

Fick både tjockare olekta gäddor och tunnare lekta gäddor, en del med lekskador.


Kan lätt bli kaosartat i båten när det hugger vid fel tillfällen, som när man precis tagit sig en chokladboll och i panik kastar i sig hela för att kunna greppa spöt. Svårt att andas med otuggad chokladboll i munnen samtidigt som man skrattar för fullt :)


Strålande sol hela dagen så efter ett tag kunde flytoverallen bytas mot flytväst - skönt! :)


Jag drog visserligen först, flest och det var mina beten som levererade bäst, men det var Elis som drog de större. Irriterande... Men det var kanske hans tur?!


Jag fick trösta mig med mammas pannkakor, inte så illa det heller :)


Var besviken att inte ens min pike slayer levererat så jag var något bitter när det närmade sig hemfärd. Då, tillslut högg det på min gulsvarta favorit och jag fick mäta min andra meterfisk för året.


8 fina kilo och den placerar sig på en bronsplats totalt.


Nu vill jag ut igen...

P.S. Får som vanligt tacka Elis för en del bilder!

Inga kommentarer: