fredag 7 september 2012

Operation

När jag varit hos läkaren för att kolla upp min syn så hittade han en leverfläck han ville ta bort och kolla på. Den sitter precis vid ögonfransarna så jag var väl inte direkt överlycklig över att genomgå en operation (om än liten) så nära ögat.


Aja, man har väl inte så mycket val! Det var bara att lägga sig under kniven. Det kommer dock inte kunna växa ögonfransar där sen, men det kan jag leva med.

Fasligt obehagligt var det och bedövningen var inte den bästa för jag kunde känna en hel del. Allt man kunde se var en gigantisk lampa också (andra ögat var övertäckt). Nej det var ingen hit! Det vill jag inte göra igen! :S Även om jag var rätt het i operationshätta ;)


Dock finns risken att jag måste göra det igen :( Leverfläcken var djupare än vad de trodde så de kunde inte ta bort allt. Då skulle en annan sorts operation krävas. Men så länge inte fläcken är farlig kan "resterna" få vara kvar. Hoppas hoppas!

Hade nog inte tänkt på att det skulle bli en blåtira av det här. Vet inte varför jag inte tänkt på det... Aja, jag är ju van vid att gå runt och se misshandlad ut efter alla innebandysmällar :) Såret i sig är bara ett litet skrapsår på några millimeter som jag får sköta med salva och sen är det bara blåmärke. Men det ser ju inte så snyggt ut kanske...


Nu har det dock lagt sig ganska bra men jag har fått lite mer färg under ögat :)


Det som är riktigt jobbigt med det här är att behöva ha glasögon :S Inte min grej! Det immar igen och har sig och de är ivägen... Fula är de också! Ja och så blir ögat mer känsligt för vind och ljus när man inte har en lins som "skyddar". Längtar efter mina linser...

Inga kommentarer: