söndag 16 september 2012

Friska Karlstad (återigen)

Ännu en dag i skogen och fy fasen vilken runda det blev. Helt klart den svåraste kartan hittills. Klurigt placerade kontroller och jag irrade omkring ordentligt. Sen var jag kanske lite överambitiös och hade bestämt mig för att ta alla kontrollerna på en och samma dag...


Vattnet tog slut halvvägs (jag borde med andra ord delat upp det i två rundor som igår) och denna gång var det ingen som lämnat någon flaska i skogen åt mig :(

1,5 mil tog 3 timmar och 45 minuter. Det var fasligt kuperat och mycket tid gick till att stå och försöka förstå vart jag skulle vidare. Ja och en hel del bara ståendes flåsandes efter klättringar :P

Ordentligt slafsigt idag också så man fick ta lite omvägar genom skogen bort från stigarna. Genom en del blåbärsris visade det sig på skorna sedan :P


Vid slutet av rundan hörde jag hur det brakade fasligt bakom mig i skogen och något kommer flåsande emot mig med hög fart. Jag blir asrädd och skriker till innan jag ser att det är en lös golden retriver :) Ägarna kallar på henne och sen kunde vi hälsa på riktigt.

Kände mig fånig som blev rädd av en hund men den kom från ingenstans och "anföll" bakifrån. Hade tidigare gått och tänkt på att jag kanske borde vara mer rädd av att gå ensam i skogen -tänk om det kom en björn eller något... Bra att skrämma upp sig själv...

Inga kommentarer: