lördag 22 september 2012

Baka baka liten kaka

Fredag och jag och Marie hade planerat en kakdejt. Vit kladdkaka stod på menyn, vilket skulle visa sig vara besvärligare än vad vi trodde :S

Vispningen av ägg och socker gick tämligen smärtfritt men att smälta chokladen i smöret gick mindre bra... Därför blev det en tur till affären för nya råvaror under tiden kastrullen stod i vatten...

Marie hade ångest över att gå på stan i mjukisbyxor. Kanske inte hjälpte när jag sa att inte ens jag hade gått mitt i stan i mjukisar mer än när jag var på väg hem från sjukhuset och inte hade något val... :P

Hon smög fram i gångarna på affären, spanandes efter någon hon kanske kände. Fasligt underhållande :D


Tillslut blev det i alla fall en smet, som var god dessutom!


Kakan då? Nja... Alltså ni ser ju :S Det ser ju inte bra ut! En sörja i mitten, färdig kaka på sina ställen och en topp som är mycket mer färgad (dock inte bränd) än vad bilderna vi tittat på haft.


Ser ut som ostkaka mer... Men men, på med värmda hallon och ja, det var ju gott ändå, även fast det inte såg aptitretande ut :)


Svårt att misslyckas smakmässigt med choklad :)

Att baka tog alla krafter från Hanny Montanny som sen somnade i filmen. Hon vägrade vakna när jag sa hejdå och godnatt till och med... :P

1 kommentar:

Anonym sa...

Kvinnor i köket...