söndag 23 september 2012

Kortfilm

Skulle kolla på film igår, J.Edgar som handlar om FBIs mest legendariska chef (med samma namn som filmen). Satte igång filmen och introt började spelas. Såg då att den var uppdelad i två delar så jag pausade efter introt, la den andra delen i kö och körde igång...

Tyckte att det var lite märkligt att man inte fick så mycket information om hur han blev chef, med tanke på att det var en biografi, men eftersom det hoppade en massa i tiden så tänkte jag att det kanske kommer...

Det gjorde det inte...

Istället tog filmen slut! :-O Efter bara en timme!

Då insåg jag att jag hade råkat sätta igång del 2 direkt :S Åh, typiskt!

Aja, idag har jag i alla fall sett den första delen också :) Helt okej film men jag hade velat veta så mycket mer... Den hade kunnat få vara 4 timmar för min del! Jag gillar biografier och filmer med inslag av äkta historia. Mer sånt till mig! Kanske ni har några tips på liknande filmer?

1 kommentar:

Lisa Eriksson sa...

Jag gillade inte del filmen alls... Även om jag håller med om att film som baserar sig på verkliga händelser är bra.