lördag 15 september 2012

Mupp!

Igår blev det inte mycket gjort... Ja efter jobbet alltså, för där var det full fart. Det är höst och därmed har jag fullt upp med årets största projekt.

Jag tog i alla fall en tur till marknaden på stora torget efter jobbet och handlade marknadsgodisar, fudge. 5 stora bitar blev det - 60 kr! :-O 30 kr/ hg


Tyvärr var de inte alls lika goda som jag trodde att de skulle vara :( De var för mjuka och för sockriga. Vilken besvikelse...

Aja, jag har lagt pengar på sämre saker :)

Kvällen spenderades i soffan ihop med Esse som var på ett fasligt goshumör. Vi (eller ja, han kollade nog inte så mycket är klart) kollade på den senaste filmen med Mupparna.

Det gäller att man gillar mupparna från början för att gilla den här filmen för den är egentligen inte bra. Men har man sett en del av dom förut då blir det liksom bra ändå :) Alla de där sakerna som "ska" vara med är med. Sen driver de en hel del med sig själva och upplägget på deras shower och allt som är "fel på riktigt".


Karaktärerna... Ja, det är ju de som gör filmen :) Storyn är egentligen inte viktig alls. Jag gillade den i alla fall :) Men som sagt om du inte gillar mupparna från början ska du inte se den...

För er som känner min familj så är det här något som hittades på för många år sedan:

Vi har Pingo i rollen som Kermit.
Har ni tänkt på vad Kermit far med händerna efter att han har presenterat något? Flaxar fasligt...

Gonzo, ja det är Magnus det!
Galen, påhittig och tjejtokig :P

Inte så konstigt att Fozzie = Berra?
Skämtare av rang(?) båda två!

Sen har vi gubbarna på balkongen, pappa och farfar.
Jag har ju inte så många minnen av dom, men jag kan ändå tänka mig att det passar bra :)

Sen har vi mamma som Miss Piggy.
Det vet jag inte helt varför, men det är väl nästan den enda kvinnan så det var väl därför. Ett sånt rivjärn är inte riktigt mor :)

Fler kommer jag inte ihåg, fanns det fler i familjen?

Undrar vem jag skulle vara bland mupparna?! Animal? :D

Inga kommentarer: