tisdag 19 januari 2010

Sprut var det här!

Hemma!!!

Minst 6 liter spolarvätska har gått åt på denna Sverigetur :-O Galet... Tur att jag bor i landet där det enda som är billigt är spolarvätska ;)

Ubbe är inte längre svart förövrigt utan hans lack glänser(?) nu i slaskbrunt... Vackert...

Men det var nära att han glänste i blodfärg i lördags :S

Körde (passande nog) in i Hjortkvarn när en hjort traskar ut på vägen (Forumbacken för er lokala som läser). När han/hon/den får ljuset från min bil på sig stannar han upp och vänder på huvudet och bara glor på mig... Paralyserad?!

GAAAAHHH!!!! Bromsa!!!

Jag hinner tänka: Jag ska köra på den! Man ska inte försöka veja (hur stavas det?) för "små" djur...

Jag hinner sen tänka: Helvete! Jag kommer inte hinna stanna! Jag kommer krocka...

Sen svänger jag ändå, trots min första tanke och försöker att inte träffa hjorten -och som tur var lyckades jag missa både dike och hjort... Piuh!!! Skapligt hög puls efter det... Uffa...

Åter en hjort traskade över vägen framför mig idag men där hann jag se i god tid så panik uteblev...

Nu måste här sovas... ZzzzZZZzzZzZzZzzzz

Inga kommentarer: