lördag 25 april 2015

Releasefest, True Brew, Millencolin

Direkt efter jobbet igår drog jag, Elis och Jonatan mot Pennybridge för Millencolins releasefest för nya skivan True Brew på Ritz. Mellanlandade innan konserten hemma hos Pierre för att värma upp ihop med en drös folk.


Det här med att fylleshoppa online verkar har blivit populärt! Är det inte stora alienfigurer eller dyra skjortor så är det resor till Bora Bora som inhandlas när kontokortet kommer fram efter några öl :P


Gick till Ritz och deras maffiga kristallkrona ganska tidigt för att även hinna se förbandet Stilett.


Blev väldigt positiv överraskad :) Bra musik som även verkade passa övriga publiken. Om jag skulle försöka beskriva det så tar du Tobias musikstil (alltså mer skära sig musik) och blandar med min (ös och full fart) :P Lyssna här!


Jonatan var med sin tuppkam väldigt populär och folk både "smygfotade" och bad om selfies :)


DJ:n gjorde ett bra jobb efter det för att hålla igång publiken och man märkte att majoriteten på plats hade samma musiksmak och kunde samma låtar.

Luften började ta slut redan innan Millencolin kom på scen och svetten stank bland alla skäggprydda herrar. Seriöst, ska aldrig den här skäggtrenden ta slut?! :S

Ska man klaga på något (och klaga måste man som närking) på konserten tyckte jag ljudet var lite dåligt, men låtarna och showen var som alltid mycket bra :) Hade gärna fått höra ännu fler låtar från det nya albumet, för det är grymt!


Annars kan jag inte klaga på något! E20 norr var en av höjdpunkterna ihop med avslutningen när Nicola kommer in på scenen med en akustisk gitarr och kör The Ballad till en medsjungande publik! Jag fick gåshud och var hur nöjd som helst! Bra slut!


Två tröjor fick följa med hem.


En isbjörn till Elis och en klassiker till mig.


Fasligt nöjd även om jag egentligen siktat in mig på en kycklingtröja.

Jag får be om ursäkt för dåliga bilder i detta inlägg, men ni vet: Mobil+Mörker=Inte bra...

Inga kommentarer: