onsdag 15 april 2015

Fisen

Det kändes lite märkligt att ta med sig en bensindunk till jobbet, men jag ville vara säker på att kunna ta mig hem efter jobbet. Jag skulle nämligen hämta upp min nya kompis då och han skulle få ta mig hem istället för Cosby denna dag.


Han fick det inte så originella namnet Fisen (FS1=FiS-EN) och är en likadan moped som jag hade när jag var yngre.


Har ju varit sugen ett bra tag på att ha en Yamaha FS1a igen och nu, tillslut, fick jag tummen ur. Nu ska jag bara lära mig meka också... och hur man surrar fast den på släp så att han kan få följa med till Hjortkvarn på rally...


Tog Klarälvsbanan hem och det gick riktigt smidigt. När vädret blir bättre och varmare kan det nog bli moped till jobbet istället för bil.


"Vad ska du ha den till?" är en fråga jag fått några gånger nu. Märkligt. Vet de inte vad en moped är eller? Man åker med den! Det är ett fordon! :P

Inga kommentarer: