torsdag 16 april 2015

ID

Mitt fiskemål för i år är ju att sätta 3 PB. Då är det slugt att försöka sig på arter som man inte har fiskat tidigare, så när Elis skulle fiska id bestämde jag mig för att också ge det ett försök. Han var dock ute några timmar innan jag kom ut. Såg ensamt ut ute på udden...


Id gillar barkisar, så det var omöjligt att undvika att dra citat ur tv-serien Macken under fiskepasset :)

Det blev lite kaos när Elis fick en fisk som han ville bli fotad med samtidigt som jag fick hugg och mitt fiskespö hoppade ur banksticken och började dra iväg ut i vattnet. Fick dock tag i det innan det var försent och jag kunde sedan stoltsera med min första id.


Mina 2025 gram slog därmed Elis 1875 och jag kunde nöjt åka hemåt igen efter mitt korta pass :)


2 PB kvar då...

Inga kommentarer: