måndag 12 januari 2015

Nya tavlor

Hela det här inlägget är Lovvas fel! Om inte hon hade köpt så snygga handritade affischer över städer hade jag nog aldrig kommit på tanken att ha en tavla över min "stad", Hjortkvarn. Ja och framförallt hade jag inte fått kontakt med någon som kunde skapa en sådan.

Jag tog kontakt med Madde på http://www.madde-design.se/ för att se om det var möjligt att få till affischen så som jag önskade. Jag ville nämligen ha med Grytstorp, där jag är född, också och var inte så säker på att det skulle bli snyggt. Madde var snäll nog att frångå sitt normala format för att göra en liggande variant så att jag skulle kunna få med båda ställena på ett snyggt sätt.


För er Hjortkvarningar som inte är lika intresserade av att ha med Grystorp, kanske denna variant kan vara något att hänga på väggen!? Ni hittar den på: http://www.madde-design.se/affisch/hjortkvarn/


Om ni föredrar den liggande varianten går det säkert också att ordna, men den finns inte uppe på sidan. Ta kontakt med Madde i sådana fall, hon är riktigt trevlig och hjälpsam, så det går säkert att lösa!

Nu har jag även ramat in affischen och fått upp den på väggen ihop med tre mindre tavlor jag och Elis fick i julklapp. De är gjorda av Karolina Nolin och mer från henne hittar ni här: http://karolinanolin.se/


Är oerhört nöjd trots att jag till en början var skeptisk till vita ramar. Från vita ramar är steget nämligen inte långt till Shabby Chick, och det vill jag helst hålla mig ifrån :) Jag är mer för rakt, tydligt och enkelt i min inredningsstil, om jag ens har någon indredningsstil :D

6 kommentarer:

Lovva sa...

Tar gladeligen på mig det :D

Ass sa...

Finns värre saker att få skulden för :-)

Tidningsbudet sa...

Vilka är måtten på Hjortkvarnstavlan?

Ass sa...

Jag tog 40*30 (liggande).

Affischerna kan vanligen köpas i stående format:
21*30
30*40
40*50 (nytt format)
50*70
Om jag förstått det hela rätt :)

Tidningsbudet sa...

Tack! Bra att ha en bild av hur det ser ut i verkligheten. Måttbandet säger ju inte hela sanningen... :)

Ass sa...

Jag klurade en del på storlek: Ville inte ha för litet, så det inte skulle synas ordentligt att det faktiskt var Hjortkvarn. Samtidigt så ville jag inte ha för stort, för då skulle det bli så fasligt mycket vitt. Större passar nog större städer med fler gator.