onsdag 25 november 2009

Oväntat spännande

Hade inga större förhoppningar på dramatik när jag och Tobbe drog iväg på handbollsmatch. Larvik har nämligen vunnit både serie och nm-guld hur många år i rad som helst och har inte tappat mer än ett poäng i serien på flera år. De har inte förlorat hemma på 10 år heller. Ja, så vi förväntade oss ju målkalas för Larvik, även trots att de skulle möta serietvåan.

Helt fel fick vi och motståndarna Byåsen hade ledningen med 9 mål ett tag :-O Dock plockade Larvik in och det hela slutade med 28-28 och en ruggig målvaktsräddning på slutet. Spännande värre! (Otroligt bra matchreferat känner jag, jag kanske borde bli sportjournalist...) Jag tyckte faktiskt att det var riktigt skoj att titta i alla fall :) Jag är förvånad... Handboll liksom... Men dyrt... Vilket utsugarland man bor i...

Tobbe var som en kalv på grönbete bland alla vältränade damer i extremt korta och tighta shorts. Han uttalade saker så som "Det här är bättre än att fylla år". Men hans besvikelse blev stor när han kom hem och kollade upp åldern på sitt pax: Han är dubbelt så gammal :D Det tyckte jag var skoj :D

Sen trycktes det pepparkakor, godis, julmust och film. Gött med soffhäng! Awake blev filmen men pga spolande förbi kirurgscener så hängde vi inte med så bra. Så istället tjuvlästes det vad som hänt/skulle hända... Då förstörs filmen lite... Men men... Långt ifrån den sämsta jag har sett... Jag säger 5,4 av 10!

Inga kommentarer: