onsdag 25 november 2009

Handboll

Idag ska jag göra något riktigt norskt! Vaddå tänker du nu!?

Ska hon ut på fjällvandring i en lusekofta?
Ska hon bygga väggupp?
Ska hon betala tre årslöner för en ny bil?
Ska hon ut och cykla?
Ska hon åka längdskidor?
Ska hon äta våfflor med brunost och jordgubssylt?

Nej faktiskt inget av det. Framförallt inte det sista :S

Jag ska se på en av norges nationalsporter: Handboll

De är ju helt galna i handboll. Visas massor på tv. Inhemsk handboll prioriteras mycket högre än många andra nationella mästerskap :S

Fast det jag förknippar handboll+norge med är något helt annat: Espen Eckbo (Norrmännens Robert Gustavsson) som spelar en sportkommentator som har helt fel jobb. Han har ingen koll på sport överhuvudtaget och här ska han kommentera en dammatch mellan Larvik (som jag ska se ikväll) och Köpenhamn.

Bäst är när de för första målet :D :D :D JAAAAAAAA, DÄR SATT DEN!!! Det här ska danskorna få svårt att ta igen...

(Fick för mig att jag bloggat om detta tidigare, men det gör inget -den är så kul :D "Ska det komma ett pling?")

2 kommentarer:

Lisa Eriksson sa...

Brunost med jorsgubbssylt.. mmmmumma!

Ass sa...

De är tossiga de där norrmännen...