torsdag 13 oktober 2016

Rock of 80s

I helgen som var fick jag besök av Berra och Karina som hade med sig tjusiga blommor i present. Jag gillar ju alltid besök, men besök som pyntar mitt hem med vackra blommor gillar jag ännu mer :)


Elly har inte haft sitt bästa humör tidigare när de har träffats tidigare, men tredje gången gillt! Nu var hon på bra humör större delen av tiden :)


Esse var lika munter som vanligt :P


Den där posen i trappen alltså... Han ser ju så dum ut utan bakben!

Efter traditionsenlig fredagstacos tog vi bussen mot Karlstad och Löfbergs arena för att gå på Rock of 80s. En show med bara låtar från 80talet - det kan väl bara bli bra?! I alla fall borde det bli bättre än bussbilden :)


Efter att jag nästintill gett oss whiplash (eftersom jag plingade lite väl tidigt, precis vid den sista hållplatsen innan vi skulle av) fick vi en liten extra lång promenad då vi passade på att få i oss färdkosten, men tillslut var vi framme vid arenan. Insåg då att vi kanske borde tagit med deras husbil och bott på parkeringen istället. Fast det är ju bra skönt att sova hemma...


Scenen hade två tv-apparater modell äldre på sidorna för att ge lite extra nostalgikänsla men det hade nog knappt behövts. Låtarna gjorde sitt!


Tyvärr var väl inte ljudet så bra, men låtarna desto bättre! Det var inte många under kvällen som jag inte kände igen och det var svårt att sitta still.


Riktigt bra röster och så lite humor på det (okej, ibland lite väl pinsam humor men men...) gjorde en bra kväll :)


Efter att ha kört en schysst trängning (nästan i alla fall) hamnade vi i baren i pausen.


Kändes lite som under en hockeymatch, för det blev stressigt att hinna med och strax drog musiken igång igen. Trodde nog det skulle vara någon signal för att varna att det strax drog igång igen, som på teater eller så, men de bara drog igång. Jag ville ändå vara kissnödig...


Dagen efter tog vi en promenad, softade hemma och spelade spel. Insåg då att vi spelat Sequence fel hela helgen innan (hur vi nu kunde missa hur det egentligen skulle vara). Man skulle ju ha 2 rader!


Men det var väl inte så tydligt... Ehhh...


Spelet blev faktiskt roligare då för då blev det lite mer taktik i det hela.

Inga kommentarer: