fredag 14 oktober 2016

Lattemorsor

I veckan åkte jag några dagar till Jönköping för att hälsa på Marie med familj (shit så gammal hon låter helt plötsligt!) och efter några svordomar över google maps (som först tyckte att jag kunde gå sista biten och sen hängde sig helt) hittade jag tillslut rätt.

Vår plan för besöket var att leka lattemorsor. Alltså kanske inte så mycket att vi skulle dricka kaffe, utan mest äta fikabröd :) Det är vi bra på! Att matcha servetter för tillfället kanske inte är vår starkaste sida...


De bor högt upp på en kulle med bra utsikt över Vättern. Dock trevligare att gå ner till vattnet än att gå tillbaka kan man säga... :P


Blåste en del, men det var fint ändå.


Kul att få träffa både nytillskottet Elias och såklart även Ellington.


Han posade, om än något motvilligt, vid vattnet.


Han ville bada... Det ville inte jag!


När Elly lagt sig för kvällen passade jag på att gosa i soffan :)


Inte det lättaste att få båda hyfsat bra på bild samtidigt men efter x antal misslyckade försök så blev det i alla fall okej :)


Nu ska jag påbörja operation: Få hem Marie till Värmland igen, så vi kan umgås oftare och enklare. Tror tyvärr jag behöver börja med att flytta Oskars släkt... Men hur svårt kan det va?!? :)

Inga kommentarer: