fredag 7 oktober 2016

Helgbesök

I helgen hade vi besök av Jocke, Magda och Boris och jag fick tillslut testa mina nya spel. De har stått oöppnade alltför länge! Först ut: La Boca, där man tillsammans med en medspelare ska placera klossarna för att efterlikna den bild man får framför sig. Problemet är dock att medspelaren har en annan bild, som man inte själv kan se, och båda måste bli rätt innan man har klarat uppgiften.


Lite stressigt, men helt klart ett spel för mig!

Mindre stressigt var Sequence som är lite som en variant av luffarschack. Man ska försöka få 5 i rad med hjälp av att placera brickor på platser vars spelkort man har. Samtidigt behöver man försöka förhindra motståndarna att få en rad.


Det var också roligt, så det känns som två riktigt bra köp!

En annan bra grej var att Magda hade med minikladdkaksmuffins! Nomnomnom! Tack själv tack själv, som Elis (och tack själv-mannen) hade sagt :P


Helgen bjöd på mycket solsken och Elis passade på att ta actionbilder utomhus på Boris när han försökte fånga godisar.


Nomnomnom!


Hanne, Patrik och Ivan kom också en sväng och vi tog en tur upp i skogen.


Elis passade på att fota en del. Tyckte den här blev rätt schysst.


Ivan traskade lite själv också.


Tillbaka hemma igen blev det fisk till middag. Grisen verkade tro att jag ställt fram tallriken åt henne. Elis hävdar att hon är väluppfostrad som kan sitta på stol och äta från tallrik, men jag vet inte det ja... :P


Mysigt med djur är det i alla fall :) Nu ska jag lobba för att Elly ska vilja ha en hund, då kan jag ju inte säga nej ;)


Det blev en promenad även på söndagen, denna gång i skogen utanför Deje. Inte överallt det var så lätt att köra med vagnen, men det gick. Klurigt att veta innan var det kommer funka att gå. Tips på skogsrundor där man kan köra vagn (både i Värmland och Närke) mottages gärna!


Boris tog en liten paus mellan ruscherna och blåbärsätandet för att posa.


Passerade en liten tjärn som Elis rusade mot med Boris hack i häl. Helt plötsligt försvann Elis! Han hade trampat ner i ett hål :-O Trodde först att han var skadad, för det tog ett tag innan han reste på sig.


Han visste knappt själv hur det hade gått, för varifrån kom egentligen allt blod?! Visade sig sen att han landat i blåbär, så det var inte värre än så :)


Själv hade jag inte med mig kameran så jag snor bilder av Elis som vanligt.


Borde ta tag i fotandet igen. Börjar i alla fall bli sugen på det nu igen. Blir ju så mycket bättre bilder med en riktigt kamera jämfört med mobilkameran.


Riktigt lugn och behaglig helg med besök, mycket tid ute, gott att äta och spel.


Mer sånt tack! :)

Inga kommentarer: