torsdag 17 december 2015

Stjärnornas krig och hungrig Esse

Tänkte mig att jag skulle se om star wars-filmerna igen innan jag ser den nya filmen som kommit nu i dagarna. Har hört att för bäst förståelse för storyn/bäst upplevelse så ska man se dom i ordningen 4 5 (1) 2 3 6. Läs mer om det här. Ettan är tämligen frivillig eftersom den inte tillför något direkt. Ja och efter att ha sett 4 5 och 1 så kan jag bara konstatera att 1 var slöseri på tid... Den är inte alls lika bra/givande som de andra enligt mig. Ser fram emot resten nu i alla fall :)


Annars då? Esse har märkt att de andra oftast inte äter all sin mat på en gång, så nu kastar han (som vanligt) i sig sin mat och sen går han ner och väntar på att Grisen och Morran ska lämna sina skålar obevakade... Slug!


Annars händer det inte så mycket. Har sökt jobb på diverse ställen men det går fasligt trögt. Underkvalificerad, överkvalificerad, ingen budget, distans inte intressant och så vidare. Om de bara kunde förstå vad jag skulle kunna bidra med om jag fick chansen! Man kan lära sig mer, kanske passar oerhört bra även fast man har högre kvalifikationer, distans fungerar faktiskt nuförtiden, ja och lönen ska de allt tjäna in på mig. Jag är duktig och gillar att jobba och bidra!
Men men... Bara att leta vidare! Fasligt tråkigt att gå hemma även om lönen fortfarande trillar in. Mitt huvud behöver stimulans!

Nu ska jag dock få jullov även från det några dagar :) Idag blir det nog att klä granen, men först, episod II!

Inga kommentarer: