tisdag 22 december 2015

Naturstigen

Fasligt tråkiga färger ute nu. Hösten har ju i alla fall schyssta färger på löven, men de har ju nu börjat multna, backen är geggig, träden kala och ingen snö... Tog ändå en fototur längst med naturstigen ihop med Elis nu när vi är på besök i Hjortkvarn. Fick leta mossa för att få någon färg på bilderna!


Det är ändå vackert på sitt sätt, trots avsaknaden av färg... Fast just nu skulle jag ju mycket hellre ha snö! Inte bara för att det snart är jul, utan för att det är vinter. Jag vill ha riktig vinter och inte bara smygkallt.


Inte riktigt badväder... Om man inte är hund är klart :)


Det är nog troligare att huset till höger är bebott än det till vänster... Men vilken fågel behöver så stor ingång? Uggla?


Det är nog bara jag, men jag ser ett ansikte här som liknar en korsning mellan Gammelmor Pilrot i Pocahontas och Stellan Skarsgårds karaktär Boothstrap i Pirates of the Caribbean :)


Det här blev dock min favoritbild för dagen, även om det började skymma.


Tacksamt som sagt med mossa så det händer något i bilden, eller jag menar såklart tacksamt med sovande troll ;)

Inga kommentarer: