lördag 12 december 2015

Årets sista gäddpass

Det är faktiskt hela två månader sen jag var ute och fiskade senast. "Skämmes ta me fan" ;) Igår hade dock Elis tagit ledigt från jobbet för att kunna ta ett gäddpass, och jag hängde på. Han var taggad och förberedde sig med snygga beten av Xet och grötkorvar...


Känns ju lite märkligt att bege sig ut med båten mitt i december... Ja och lite kallt var det allt, i alla fall om fingrarna, men det fick gå.


Det var i alla fall en fin morgon och vi åkte ut lagom när solen gick upp.


Gäddorna var dock svårflörtade och vi fick åka runt länge och leta innan vi fick hugg.


Jag körde på traditionell matsäck, smörgås och oboy.


Elis bet istället ett hål i sin grötkorv och sög i sig gröten... Tydligen helt normalt i fiskekretsar... Jag är skeptisk...


För en gångs skull var det jag som blev utfiskad. Det var endast ett bete som gällde idag och det var tyvärr Elis söndertuggade bull dawg. Inga stora gäddor dock som var sugna. Jag fick en tröstgädda på slutet, men det var en klen tröst...

Har ju dock klarat mitt fiskemål för året redan (ta personbästa på 3 arter) så jag var inte så desperat efter fisk. Undrar vad nästa års mål ska vara...

Inga kommentarer: