onsdag 29 februari 2012

Mello del 4

Ni trodde väl inte att jag hade glömt? :) Självklart ska ni få den fjärde deltävlingen recenserad också. Denna gången tänker jag skoja till det och lägga mer fokus på kläderna!

Det började katastrofartat! Helena var tillbaka, men seriöst! Vad har hon på sig? En tantklänning med silverbrodyr och axelpuffar som är för tight under bysten?! Hon får en mycket osmickrande V-formad kropp. Är det lov att klä sig så här illa? :S


Sarah körde på en mer klassisk lång svart klänning. Kanske kan klassas som tråkig?! Men den var i alla fall inte lika tantig som Helenas!


Gina sticker ut lite mer med fluffkjol med slits fram. "Fräsig" men inget jag skulle våga ha på mig! Det är jag för feg för...

1. Charlotte Perrelli - The Girl

Hon skulle i alla fall inte kunna ha lägre urringning eller kortare "byxa" utan att göra det hela barnförbjudet. Förstår väl att man vill visa upp sin kropp om man är vältränad, men det här blir för mycket hud för mig :S Säljer för mycket på utseendet i denna rosa kreation med långa silverpiggar på. Inte snyggt.


Blir lite suddiga bilder från play men jag ids inte leta bättre, ni får stå ut! :)

Låten är inte bra men det är fart i och den sätter sig på huvudet, och det är väl det den ska så man kommer ihåg den?!

2. OPA! - Allting blir bra igen

Här har jag nog inte så mycket att säga om kläderna. Välklätt...


Låten däremot! Grekisk ompalompa... Åhhhh-ååååhåååååh.... Nej tack! Det passar inte här :S Eller i min playlist kommer den aldrig in.

3. Dynazty - Land of Broken Dreams

"Hårdrock" igen då. Jag tycker ju inte att killar ska ha så långt hår... Sen ska killar aldrig ha blå ögonskugga och läppstift... Det ska inte ens tjejer ha... Inte okej!


Han såg ju ut som Hatchet-Face i Crybaby :D


Förhållandevis en okej låt, men jag kommer inte ihåg texten alls.

4. Lotta Engberg och Christer Sjögren - Don't Let Me Down

Veteraner -jodå :) Tantig klänning? Njo, men inte som Helenas. Christer helt normalt klädd. Inget som sticker ut där inte.


Det gör inte låten heller. Tämligen intetsägande...

5. Hanna Lindblad - Goosebumps

Iiiih! Neon! :-O Men på något sätt passar det hennes personlighet... Men nja, det blir för mycket för mig...


Låten då? Jodå, fart och så, det gillas. Men kanske ingen jättefavorit.

6. Axel Algmark - Kyss mig

Hej Håkan Hellström! Va? Hette du Axel? Nej skulle inte tro det! Okej, förutom moppemustaschen var det en kopia. Varför väljer man att ha en sån mustasch? Eller någon alls för den delen?


Lite söt ändå, precis som låten... Men var han tvungen att studsa så?!

7. Lisa Miskovsky - Why Start A Fire

Här skulle man nog också kunna säga tråkig klädsel. Vardaglig. Man ser knappt i mörkret och bakom gitarren. Men vad gör det när man är så jävla snygg! Jag skulle vilja se ut som henne... Fasen...


Jag brukar ju inte gilla lugna låtar, men den här var ändå skön på något sätt. Gillas!

8. Danny Saucedo - Amazing

Nej nej nej! Danny! NEJ! Skräddarn säger nej! Bestämt nej! Man tar inte på sig någon slags självlysande astronautdräkt som gör att man ser pluffsig ut trots att man är vältränad. Speciellt inte när den gör att man ser ut att inte ha någon hals. Skulle säkert vara häftiga effekter med det självlysande... Men... Nej :S


Snygg kille i fula kläder med dålig låt :( Jag hade högre förhoppningar. Gillade att han gick in till Saades Popular dock :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Danny är 100% bög