måndag 9 mars 2015

Spelhelg

Nu är det inte bara elände här hemma. Hade besök i helgen för spelhelg :) Alltid kul!

Gjorde ett försök på att varva Super Mario Bros 2, ett spel som vi inte har spelat så himla mycket faktiskt. Liven tog dock slut på sista banan :S Nästa spelhelg! Då!


En av alla fördelar med att ha spelhelg är att det ofta kommer med kakor från Skövde... och man får ta en till om man vill :)


Spelhelgen blev något annorlunda denna gång då vi slängde in en hockeymatch mitt i alltihopa och Emmelie pyntade till och med naglarna i passande färger matchen till ära.


Även Micke var på plats i hallen och vi gjorde ett försök på en gruppbild. Ja, det gick väl sådär... Alla var ju i alla fall med i bilden, alltid något :)


Tifogruppen hade jobbat hårt inför denna matchen och gjort porträtt av grundarna vid Håfströms kiosk med texten Från resans start till idag har sköldens färger lyst över oss. Ni kan se mer här:
https://www.youtube.com/watch?v=Neefm7JmcNE


Matchens utgång behöver vi väl inte prata om...

Vi åkte sedan hemåt igen för en fasligt sen middag och för att spela vidare. Kirbingot fick komma fram så att vi skulle komma igång ordentligt efter middagen så att inte matkoman skulle vinna. Ett säkert kort :)


Blev dock många klockor innan sängen fick sällskap och jag hade missat att ställa alarm för den viktiga söndagsaktiviteten: Vasaloppet! Tur att jag vaknade med säkert 5 minuter till godo :P


Boris var den enda som höll mig sällskap till en början där på morgonen, men han var inte så intresserad av skidorna... Det gjorde mig ingenting :)


För att även få lite frisk luft under helgen tog vi en promenad till discgolfbanan så fick de som ville testa på den. Jag tog på mig protokollförarrollen istället. Passar mig bättre :)


Några av banorna låg vid älven, något som inte alltid är så skoj... Jocke ser sin disc sjunka mot botten ett gäng meter ut i vattnet...


Trevlig och behövlig helg! Ja och nästa lär inte bli sämre, för då kommer mor :)

Inga kommentarer: